
Hiszpańskie stowarzyszenie AFRUCAT promuje wśród konsumentów jedzenie krajowych jabłek.
W 2022 roku Stowarzyszenie Producentów Owoców Katalonii (AFRUCAT) będzie nadal rozwijać kampanię komunikacyjną w sieciach, aby uwrażliwić nabywców na korzyści płynące ze spożywania jabłek produkowanych w Hiszpanii, m.in. zmniejszenie emisji CO2 z wynikającej z ponad 200 000 ton importowanych jabłek.
Według AFRUCAT obecnie Hiszpania importuje ponad 200 000 ton jabłek rocznie, co odpowiada 40% spożycia jabłek. Głównie z Francji, Włoch, Portugalii i Polski, co odpowiada emisji 10 milionów kilogramów CO2.
Dla tego stowarzyszenia, które jest członkiem FEPEX, Hiszpania ma różne obszary geograficzne o doskonałych warunkach klimatycznych do produkcji jabłek i gruszek przez długi okres w roku, co pozwala im odpowiedzieć na zapotrzebowanie konsumentów.
Oprócz wpływu importu jabłek na środowisko, kupowanie owoców uprawianych poza Hiszpanią wiąże się z wyższą ceną. Przykładowo w przypadku jabłek Golden jabłka importowane kosztują około 3 EUR/kg, podczas gdy jabłka hiszpańskie kosztują 1,5 EUR/kg. To samo dzieje się z pozostałymi odmianami.
Kampania komunikacyjna rozpoczęła się w listopadzie 2021 r. i składa się głównie z dwóch filmów, które będą również emitowane w sieciach społecznościowych w 2022 r. w celu podniesienia świadomości konsumentów na temat znaczenia spożywania jabłek wyprodukowanych w Hiszpanii.
CHF
4,70 -0,26%
GBP
5,26 -0,51%
USD
4,29 0,29%
ON
7,65 2 gr
LPG
3,20 4 gr