×

Subskrybuj newsletter
sadyogrody.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole

Grupa Rajpol: Sprzedaż do Lidla generuje ¼ obrotów naszej firmy

Autor: www.portalspozywczy.pl 12 stycznia 2018 15:29

Grupa Rajpol: Sprzedaż do Lidla generuje ¼ obrotów naszej firmy Magazyn z chłodnią i sortownią owoców firmy Rajpol. Fot. portalspozywczy.pl

Sieć handlowa Lidl Polska rozwija współpracę z Grupą Producentów Owoców Rajpol, która dostarcza do Lidla jabłka oraz inne owoce. Od półtora roku Rajpol dostarcza do Lidla również certyfikowane jabłka grójeckie, a od niedawna także jabłka BIO.

- Z dostawcą Rajpol współpracujemy od siedmiu lat. Firma dostarcza do naszej sieci jabłka (m.in. Szampion, Jonagold, Ligol), gruszki (Konferencja, Lukasówka) oraz owoce sezonowe takie jak żurawina, porzeczki, śliwki, czereśnie i agrest – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.

Dodaje, że w 2016 roku Rajpol zaproponował sieci handlowej Lidl certyfikowane Chronionym Oznaczeniem Geograficznym jabłka grójeckie. - Początkowo pojawiły się one na części sklepów. Jednak zainteresowanie produktem było tak duże, że dzisiaj można je znaleźć w każdym Lidlu w Polsce. Jesteśmy zadowoleni, że nasza współpraca z firmą Rajpol się rozwija. Właśnie rozszerzyliśmy Ryneczek Lidla o BIO jabłka od tego dostawcy – mówi Aleksandra Robaszkiewicz.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Lidlem. Lidl jako pierwszy klient uwierzył w potencjał certyfikowanych jabłek grójeckich i jako pierwszy wprowadził je na półki sklepowe. Dopiero potem nawiązaliśmy współpracę z innymi klientami – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Hubert Woźniak, prezes zarządu Organizacji Producentów Owoców Rajpol.

– Dzięki współpracy z siecią zwiększyliśmy zatrudnienie o 20%, a dostawy naszych owoców do Lidla generują ¼ obrotów firmy” – dodaje Hubert Woźniak.

Przypomnijmy, jabłka grójeckie zostały wpisane do unijnego rejestru jako Chronione Oznaczenie Geograficzne (ChOG / PGI) w październiku 2011 r. Pod tą nazwą mogą być oferowane wyłącznie jabłka klasy premium (ekstra i I) spełniające szczegółowe wymagania dotyczące wybarwienia, wielkości i jędrności miąższu, a gospodarstwa produkujące jabłka grójeckie zobowiązane są do przestrzegania zasad Integrowanej Produkcji (IP) lub standardu bezpieczeństwa żywności - GLOBALGAP. Marka „jabłka grójeckie” odnosi się do 40 odmian wywodzących się z regionu grójeckiego, zwanego największym sadem Europy.

Organizacja Producentów Owoców Rajpol liczy 156 udziałowców, którzy produkują owoce na powierzchni ponad 1600 hektarów. Dominują nasadzenia: jabłoni, gruszy, śliwek, czereśni, borówki, porzeczki czerwonej.

 

Więcej na www.portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie przegap najważniejszych wiadomości

Sady Ogrody - Google News Obserwuj nas w Google News

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI