Ewa-Bis: Polskie jabłka mają szansę stać się unikatowym produktem w Indiach



Sadyogrody.pl/ www.freshplaza.com - 21 lutego 2017 13:22


- Wielu polskich producentów owoców i warzyw jest skupionych na możliwości eksportowania swoich surowców i produktów do Chin. Nieco w tle za Chinami jest jednak nie mniej rozwojowy rynek indyjski, którego wielu polskich sadowników zwyczajnie nie zauważa – mówi w rozmowie z serwisem www.freshplaza.com Marek Marzec, założyciel Ewa-Bis spółka z o.o.

Marek Marzec z firmy Ewa-Bis powiedział serwisowi freshplaza.com, że wielu polskich producentów jabłek skupia się na eksporcie na rynek chiński. - Osobiście widzę większy potencjał w Indiach. Jest tam duża kultura spożywania jabłek i nieograniczony popyt, ze względu na dużą populację. Uważam, że jeśli polscy producenci zechcieli zainwestować trochę pieniędzy w edukację indyjskich konsumentów na temat różnych odmian owoców, polskie jabłka mogłyby się stać tam nowym produktem niszowym - zapewnił Marek Marzec.

I dodał, że miał okazję rozmawiać z kilkoma przedstawicielami indyjskiego handlu podczas targów Fruit Logistica w Berlinie. – Uświadamiałem im, że każdy może kupować i sprzedawać produkty masowe i standardowe i że powinni pomyśleć o wartości dodanej, jaką mogą być właśnie polskie jabłka. Po tych rozmowach mam nadzieję, że w przyszłości uda się zbudować tam nowe partnerstwo firmy - dodał Marek Marzec.

Firma Ewa-Bis powstała w 1987 r. w Warszawie. Założycielem i członkiem zarządu firmy jest Marek Marzec. Najważniejszym kierunkiem działalności firmy jest eksport świeżych i mrożonych warzyw i owoców. W ofercie firmy można również znaleźć soki NFC, koncentraty oraz produkty FMCG.