Ekspertka o zakupie "krzywych" buraków przez Lidl: to był dobry ruch

Autor: www.sadyogrody.pl 31 stycznia 2021 10:04

Ekspertka o zakupie "krzywych" buraków przez Lidl: to był dobry ruch Ewelina Radowicz, CEO, Head of Public Relations w agencji marketingowej Pitted Cherries o akcji Lidl Polska

- Zarówno rolnik, jak i sieć Lidl oraz klienci, są zadowoleni z tej transakcji, a więc można ocenić to wydarzenie wyłącznie pozytywnie - ocenia akcję sprzedaży "krzywych buraków", Ewelina Radowicz, CEO, Head of Public Relations w agencji marketingowej Pitted Cherries.

W internecie jest wiele sprzecznych wypowiedzi dotyczących promocji "krzywych" buraków w sieci Lidl. Poprosiliśmy marketingowca o ocenę akcji.

- Widząc w telewizji materiał dot. krzywych buraków i rolnika, który musiał wpisać swój produkt na straty, zwyczajnie zaczęłam mu współczuć. W smaku krzywy burak w niczym nie odbiega od tego o zwykłym kształcie, więc sama chętnie pomogłabym rolnikowi i dokonałabym zakupu. Mimo wszystko - nawet na targowiskach nikt nie chciał tego zrobić. Co prawda w każdym gospodarstwie rolnym nic się nie marnuje i być może burak stanowiłby część paszy dla zwierząt hodowlanych, ale pierwotnie jego przeznaczenie było inne - mówi Ewelina Radowicz.

- Pamiętamy przecież podobną sytuację sprzed dekady z krzywymi zielonymi ogórkami, które nie zostały dopuszczone do sprzedaży przez Unię Europejską. Na szczęście absurdalny przepis dotyczący stopnia skrzywienia ogórków przestał obowiązywać - dodaje.

Jak podkreśla Ewelina Radowicz, nie sądziła, że jakakolwiek sieć handlowa podejmie się zakupu i została mile zaskoczona przez Lidl Polska. - Postrzegam to jako bardzo dobre posunięcie, szczególnie doceniane przez wyznawców idei "zero waste". W obecnych czasach, gdy tak wiele żywności wyrzucamy do kosza i marnujemy około 5 ton produktów spożywczych rocznie, potrzebujemy jak najwięcej takich posunięć firm. Właściwie niewielkim wysiłkiem Lidl Polska sprawił, że te buraki nie zostały zmarnowane i trafiły na polskie stoły. Przez swoją prawie trzykrotnie niższą cenę z pewnością zyskały wielu kupców - komentuje.

- Negatywne głosy pojawiają się zawsze, każda firma istnieje po to, aby zarabiać pieniądze, a określenie sieci handlowej jako "dorabiającej się na polskich rolnikach" jest groteskowe. Zarówno rolnik, jak i sieć Lidl oraz klienci, są zadowoleni z tej transakcji, a więc można ocenić to wydarzenie wyłącznie pozytywnie. Sama zostałam klientką krzywych buraków, które pochodzą z województwa, w którym mieszkam - podsumowuje CEO, Head of Public Relations w agencji marketingowej Pitted Cherries.

Czytaj także: Dramat rolnika przekuty w sukces. Historia "krzywych" buraków

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.