Co Polacy tak naprawdę myślą o tanich jabłkach z marketów?

Autor: PP 25 maja 2021 14:51

Co Polacy tak naprawdę myślą o tanich jabłkach z marketów?

Tani towar w sieciach handlowych to szkoda dla wszystkich sadowników.

Kilka dni temu na facebookowej grupie klientów sieci Biedronka umieściliśmy post informujący o promocji polskich jabłek (1,99 zł za 1,5-kilogramowe opakowanie) z komentarze redakcyjnym "Tak tanich jabłek w sieciach handlowych jeszcze nie było!". To wywołało szeroką dyskusję internautów - klientów sieci. Post ma obecnie 55 polubień oraz 86 komentarzy. Przytaczamy najciekawsze z nich, ponieważ pokazują one czego tak na prawdę oczekują od polskich jabłek klienci dyskontów!

Jabłka z marketu czy z warzywniaka?

"Nie dziwię się, że obniżono cenę - ostatnio kupiłam po kilka sztuk z trzech gatunków i żadne nie powalają na kolana. Są zdrewniałe i zupełnie bez smaku." - napisała pani Magdalena. 

"A jakie mają być o tej porze roku? Smaczne są tak do stycznia /marca
Potem już zdrewniałe, trzeba czekać na młode" - skomentowała pani Monika.

"Dlatego ja kupuje jabłka w warzywniaku. Mój syn ma ulubiony gatunek i są przepyszne. Twarde, słodkie, soczyste. Wolę zapłacić więcej za kg ale zjeść coś smacznego niż płacić grosze i wyrzucić" - dodaje internautka Beata.

"Nigdy nie kupuje jabłek z Biedronki. Są trzymane w chłodniach parę tygodni." - napisała pani Iwona.

"Sezon zbioru jabłek to wrzesień- październik. Jak mają być przechowywane do maja?" - zastanawia się pani Justyna.

Na innym forum dyskusyjnym z Facebooku pod podobnym postem internauci zastanawiali się czy oby jabłka na promocji w sieci handlowej były z Polski, ponieważ klienci zauważyli, że owoce były kwaśne i małe. 

Strategia sprzedaży jabłek w sieciach handlowych

Z tych postów na Facebooku warto wyciągnąć wnioski - zarówno dla sadowników-dostawców, sieci handlowych jak i klientów. 

Po pierwsze - konsumenci oczekują lokalności i jasnego określenia kraju i regionu pochodzenia. Oczekują rzetelnej informacji dotyczącej odmiany, kwasowości, miąższu. Nie liczą na jak najniższą cenę - chcą kupić jabłka dobrej jakości, a jeśli ta jakość nie jest zachowana chcą dostać informacje, że owoce mogą wykorzystać do przetworzenia na ciasta czy kompot. 

Tani towar w sieciach handlowych to szkoda dla wszystkich sadowników - wystawiamy złą opinię branży i polskim jabłkom.

Co ciekawe jabłka zostały do sieci handlowej sprzedane za przysłowiowy "bezcen", skoro 1,5 kg kosztowało 1,99 zł, to kilogram = 1,30 zł. Tyle otrzymał dostawca, sadownik, który wyprodukował owoce - o wiele mniej.

Czy warto zatem sprzedawać towar po kosztach do sieci handlowych i jeszcze psuć markę polskiego jabłka?  

 

Jabłka i gruszki - sprawdź lub dodaj oferty na gieldarolna.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.