Arabscy importerzy zainteresowani jabłkami z Polski i Europy

Autor: PP, sadyogrody.pl 18 marca 2021 08:15

Arabscy importerzy zainteresowani jabłkami z Polski i Europy Przedstawiciele Unii Owocowej wzięli udział w targach Gulfood w Dubaju

Przedstawiciele Unii Owocowej wzięli udział w targach Gulfood w Dubaju w ramach kampanii "Siła smaku, witamin i kolorów – poznaj jakość jabłek z Europy" promując owoce wśród arabskich kontrahentów. Wiele osób wykazało zainteresowanie importem jabłek z Polski i Europy – można spodziewać się nowych kontraktów.

"Siła smaku, witamin i kolorów – poznaj jakość jabłek z Europy" to projekt realizowany przez Stowarzyszenie Unia Owocowa w konsorcjum ze Związkiem Sadowników Rzeczypospolitej Polskiej, którego celem jest promocja europejskich owoców w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Kampania dofinansowana jest ze środków Unii Europejskiej i Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Projekt jest ukierunkowany nie tylko na ZEA. Ma na celu dotrzeć również do Chin i Indii – krajów, w których stale rośnie import świeżych produktów. W ostatnich latach, polskie jabłka podbiły kilka rynków perspektywicznych, m.in.: Egipt, Jordanię, czy Arabię Saudyjską. W sezonie 2019/2020 Unia Europejska wyeksportowała w sumie 56 741 ton jabłek do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, w tym 1388,856 ton z Polski. W styczniu i w lutym 2021 roku z naszego kraju do ZEA trafiło już 278,846 ton jabłek.

- Drzewa owocowe zajmują 1,3 mln ha w Unii Europejskiej. Jesteśmy liderem w Europie, na kolejnych miejscach są Włochy i Francja. Unia Europejska produkuje 10 mln ton jabłek rocznie, a Polska aż 3,5 mln ton – mówi Beata Skoniecka, reprezentant grupy producentów owoców będącej członkiem Unii Owocowej.

Promocja europejskich jabłek na Bliskim Wschodzie

W ramach kampanii "Siła smaku, witamin i kolorów – poznaj jakość jabłek z Europy", na początku 2021 roku przeprowadzono 4 akcje promocyjne jabłek w 4 centrach handlowych w Dubaju. W galeriach rozdawano świeże jabłka europejskie, a na stoiskach obrandowanych znakami kampanii edukowano na temat wyjątkowych walorów owoców oraz ich procesu produkcyjnego przy pomocy interaktywnych ekranów. Działania te miały na celu promocję europejskich jabłek na bliskowschodnim rynku oraz zachęcenie arabskich kontrahentów do zawierania nowych kontraktów. Według ekspertów, działania te przyniosły pozytywne efekty.

- Polskie jabłka są obecnie eksportowane do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, co jest niemałym sukcesem, ale to wciąż rynek perspektywiczny o dużych możliwościach. Chcemy zwrócić uwagę arabskich nabywców na wysoką jakość polskich owoców i zwiększyć ich eksport w rejonie Bliskiego Wschodu - wyjaśnia Paulina Kopeć, sekretarz generalna Unii Owocowej.

- Potencjał rynku Zjednoczonych Emiratów Arabskich jest duży i obiecujący. Polska eksportuje rocznie około 400 kontenerów jabłek do Dubaju. Obecnie koncentrujemy się na rynku ZEA, ale są też inne możliwości ekspansji na pozostałe kraje Zatoki Perskiej. Liczymy na to, że eksport jabłek z Polski do Dubaju zwiększy się, ponieważ jakość naszego jabłka poprawia się z roku na rok. Oczekujemy nowych kontraktów, gdyż zainteresowanie importem europejskich, a w tym polskich jabłek było wysokie– przybliża Karolina Kamińska, projekt manager Unii Owocowej.

Webinar w Dubaju

Pod koniec marca, na zakończenie kampanii planowany jest webinar dla około 200 uczestników – dystrybutorów, mediów i partnerów z Dubaju. Podczas wydarzenia zostaną przedstawione prezentacje dotyczące zagadnień jakości i smaku jabłek z Europy, a także czynników, które na nie wpływają. Eksperci poruszą także tematy bezpieczeństwa i identyfikowalności jabłek produkowanych w zgodzie z naturą oraz eksportu europejskich jabłek na rynek ZEA.

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.