Appolonia: Trudny jabłkowy sezon. Handel wciąż trwa

Autor: freshplaza.com 30 maja 2022 12:10

Appolonia: Trudny jabłkowy sezon. Handel wciąż trwa To był bardzo trudny sezon dla polskich eksporterów jabłek, zwłaszcza w porównaniu z poprzednim rokiem. / fot. shutterstock

To był bardzo trudny sezon dla polskich eksporterów jabłek, zwłaszcza w porównaniu z poprzednim rokiem. Jakub Krawczyk, z firmy Appolonia mówi, że sezon nie był łatwy, a w niektórych okresach pojawiły się trudności ze sprzedażą jabłek.

Trudny sezon jabłkowy 

- Nasz sezon jabłkowy wciąż trwa. Do grudnia sprzedaż szła całkiem nieźle. Jednak między styczniem a kwietniem sprzedaż była na bardzo niskim poziomie i obawialiśmy się, czy uda nam się sprzedać wszystkie nasze jabłka - mówi Krawczyk. 

Dodaje, że na szczęście odczuli ulgę w maju, kiedy Białoruś ponownie otworzyła swój rynek dla naszych jabłek, a polski rząd uruchomił program wsparcia finansowego producentów. - Cena natychmiast wzrosła z 0,07 do 0, 08 euro za wszystkie jabłka, co było bardzo dobrą informacją. To był program, na który wszyscy czekaliśmy - przyznaje. 

Sezon utrudniła zarówno pandemia, jak i wojna na Ukrainie.

- Pandemia przyniosła wyjątkowe wyzwania. Nadal mamy ukraiński kryzys wojenny, który będzie miał na nas wpływ przez bardzo długi czas, a my wciąż nie wiemy, jak ta sytuacja się skończy. W efekcie mamy bardzo dużą inflację, a koszty wszystkiego rosną. Wyższe koszty powstrzymają niektórych sadowników przed inwestowaniem w sady, a także mogą mieć negatywny wpływ na jakość owoców - dodaje Krawczyk. 

Eksport jabłek do Egiptu i Indii 

Appolonia nie miała problemów z kontenerami, ponieważ nie wysyłała ich do Egiptu. - Słyszeliśmy o problemach z kontenerami na polskie jabłka, które utknęły w egipskich portach, ale szczerze mówiąc nie byliśmy w takiej sytuacji ponieważ nie wysłaliśmy żadnych jabłek do Egiptu w 2022 roku - mówi. 

- W nadchodzącym sezonie chcielibyśmy na nowo rozpocząć współpracę na dużą skalę z naszymi klientami w Egipcie. Dzięki naszym nowym liniom sortowania łatwiej i szybciej będzie przygotowywać więcej zamówień dla naszych partnerów w Indiach. Bardzo ważne będzie dla nas również utrzymanie dobrej jakości jabłek. Wciąż jest kilka rynków, na które chcemy dotrzeć bezpośrednio i włożymy wiele wysiłku, aby to osiągnąć - podsumowuje Jakub Krawczyk. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI