
To był dobry rok dla polskiego eksportera jabłek, firmy Appolonia, mówi na łamach freshplaza kierownik ds. eksportu Jakub Krawczyk: w 2021 roku nasze obroty były o około 10% większe niż w 2020 roku, a 2021 ogólnie był dobrym rokiem dla naszej firmy.
-Pandemia skomplikowała wiele rzeczy, ale udało nam się znaleźć rozwiązania, aby kontynuować nasze działania. Między poprzednim a bieżącym sezonem nie było luki pod względem sprzedaży, dzięki czemu mogliśmy realizować zamówienia przez cały rok - mówi Jakub Krawczyk.
Pomimo wyzwań pandemii, Appolonia zdołała dotrzeć do kilku nowych klientów.
- W tym roku rozpoczęliśmy współpracę z kilkoma nowymi klientami i mieliśmy zlecenia na dostawy dużych ilości. Zrealizowaliśmy wszystkie zamówienia, dostarczyliśmy wszystko, co było w planie, za ustaloną wcześniej cenę, więc zarówno my, jak i nasi klienci byliśmy zadowoleni - dodaje.
Krawczyk przyznaje, że firmie udało im się osiągnąć cele na ten rok, dzięki inwestycji w nową linię sortującą: - Ciągle to powtarzam, ale rosnące koszty i inflacja również były dla wszystkich dużym wyzwaniem, więc 2021 był również rok, w którym mieliśmy wiele nieoczekiwanych, szybkich podwyżek cen. Uruchomiliśmy nową linię sortującą w 2021 roku. Oznacza to, że w 2022 roku będziemy mogli sortować o 20 000 ton rocznie więcej jabłek niż w tym roku Nowa linia dedykowana jest do szybszej i łatwiejszej produkcji w skrzynkach buszelowych, dlatego naszym celem jest wysyłanie większych ilości jabłek głównie naszym partnerom w Azji - dodaje Jakub Krawczyk.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
CHF
4,67 0,05%
GBP
5,26 0,55%
USD
4,26 0,75%
ON
6,09 3 gr
LPG
2,95 -3 gr