
Agro Show to bez wątpienia wyjątkowa okazja do branżowych spotkań i dyskusji - z której skorzystaliśmy i my. Z Timac Agro rozmawialiśmy o działaniu firmy w sezonie, którego tłem był kryzys na rynku nawozów.
Dariusz Mieszała, PR & Communication Manager firmy Timac Agro Polska w rozmowie z redakcją przyznał, że zbliżającą się kryzysową sytuację na rynku nawozów branża przeczuwała już wcześniej. Z tej perspektywy za szczególnie istotną uznał rozbudowaną sieć doradczą Timac Agro, która swoim odbiorcom, rolnikom zalecała zamawianie nawozów z odpowiednim wyprzedzeniem.
- Wiele zakładów produkcyjnych w Europie Zachodniej przestoje technologiczne miało już z początkiem tego roku, gdy ceny surowców bardzo gwałtownie wzrastały. Grupa Roullier, do której należy m.in. Timac Agro, stawia na dywersyfikację. Istnieje wiele fabryk i linii produkcyjnych, które zaopatrują oddział polski. Mogliśmy czerpać z kilku różnych fabryk, co umożliwiło zapewnienie dostępności produktów przez cały sezon - mówił Mieszała.
Nasz rozmówca dodał, że z problemem dostępności nawozów branża rolnicza będzie mierzyć się do dwóch lat, a ceny są trudne do przewidzenia. Jednocześnie podkreślił, że ceny nowych produktów, które firma Timac Agro wprowadziła na rynek w styczniu 2022 r., udało się zachować na tym samym poziomie przez cały sezon.
Zobacz więcej na www.farmer.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
CHF
4,75 0,93%
GBP
5,28 0,37%
USD
4,38 2,11%
ON
7,66 1 gr
LPG
3,22 2 gr