W sumie w pierwszym kwartale br. zarejestrowano 3717 szt. nowych ciągników i jest to gorszy wynik niż w analogicznym okresie 2021 roku o 374 szt. Drugi miesiąc z rzędu mówimy o spadku rejestracji w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim. Miesiąc temu spadek wynosił 5,3%, po czterech miesiącach roku spadek ilości rejestracji wynosi 9,1%

Jaka sprzedaż nowych ciągników w kwietniu?

Liderem rynku po czterech miesiącach roku jest marka New Holland z 633 rejestracjami. To o 166 szt. mniej niż rok wcześniej. Udziały marki New Holland w okresie styczeń-kwiecień br. to 17,6%.

Marka John Deere z ilością 513 szt. zajmuje drugie miejsce. To o 93 szt. więcej niż w 2021 roku. Udziały rynkowe John Deere to 13,8%.

Na trzecim miejscu znajduje się marka Kubota. 406 szt. zarejestrowanych ciągników, to o 42 szt. mniej niż przed rokiem. Kubota osiąga 10,9 % udziałów rynkowych.

Case IH zajmuje czwartą pozycję z ilością 311 szt. (24 szt. mniej niż w 2021 r). Udziały tej marki po czterech miesiącach 2022 roku to 8,4 %.

Marka Deutz Fahr zajmuje piąte miejsce i notuje 284 szt. zarejestrowanych maszyn. To 112 szt., mniej niż rok wcześniej. Udziały tej marki po czterech miesiącach roku wynoszą 7,6%.

Zetor – na szóstej pozycji z ilością 228 szt. zarejestrowanych maszyn. Marka ta notuje spadek ilości rejestracji o 150 szt. w stosunku do zeszłego roku. Udziały tej marki to 6,1%.

Gdzie sprzedano najwięcej ciągników?

Po czterech miesiącach roku województwo mazowieckie jest liderem, jeżeli chodzi o ilość rejestracji nowych ciągników. W regionie tym zarejestrowano 630 szt. nowych ciągników, to o 120 szt. mniej niż przed rokiem. Stanowi to 16,9% wszystkich rejestracji. Na drugim miejscu znajduje się województwo lubelskie z ilością 424 szt., kolejne to wielkopolskie z ilością 406 szt.

Sprzedaż ciągników używanych - jaki wynik w kwietniu?

Liderem rynku wtórnego w okresie styczeń-kwiecien br. jest marka John Deere. Zarejestrowano 1172 szt. ciągników używanych tej marki. John Deere notuje 15,2% udziałów w rynku używanych ciągników i jest liderem w trzech kategoriach wiekowych: 3-5, 6-10 i 11-20 lat. W najstarszej kategorii, powyżej
20 lat liderem jest marka Ursus z udziałami (w tej kategorii wiekowej) na poziomie 15,9%.