
Rex - ogrodniczy model ciągnika spod znaku Landini - to maszyna dobrze znana wśród polskich sadowników. W tym roku jednak producent postanowił dokonać kilku modyfikacji.
W ciągniku przede wszystkim zmieniono pokrywę silnika. Dzięki temu zabiegowi nowy wygląd maszyny dostosowano do linii stylistycznej Landini wprowadzonej w wielu większych, rolniczych modelach.
Poza wyglądem modyfikacje dotyczą również konstrukcji maski oraz materiału z którego została wykonana. Skutkiem tego pokrywa jest mocniejsza oraz bardziej odporna na warunki atmosferyczne.
Kolejne zmiany dostrzeżemy w kabinie ciągnika. Zmieniono tu kolorystykę materiałów – rozjaśniono tablicę rozdzielczą, konsole boczne oraz górną, aby poprawić środowisko pracy oraz samopoczucie operatora. Zwiększono również trwałość zastosowanych plastików.
Bez zmian pozostawiono silniki oraz układ przeniesienia napędu. Serce Rex-a wciąż stanowią jednostki Perkinsa z serii 1100D. Pozwalają one na wybór wersji 3- i 4-cylindrowych – co ma wpływ na rozstaw osi i całkowitą długość ciągnika – w szerokim zakresie mocy: od 68 do 110 KM.
Z silnikami zespolono 3 wersje skrzyń przekładniowych. Są to 4- (Speed Four) oraz 5-biegowe (Speed Five) konstrukcje z mechanicznym rewersem oraz 3-stopniowym reduktorem pozwalające na wybór 12 oraz 15 przełożeń. Wersję Top można wyposażyć w przekładnię Powerfive, czyli 5-biegową skrzynię ze wzmacniaczem momentu obrotowego (tzw. półbieg który pozwala na redukcję prędkości o 20% na każdym biegu, bez użycia sprzęgła) i 3-stopniowym reduktorem, co umożliwia wybór 30 przełożeń w najczęściej używanym zakresie prędkości. W wersji Powerfive zamontowano również elektrohydrauliczny rewers z regulacją szybkości reakcji.
Bez zmian pozostały również elektrohydraulicznie włączany WOM o prędkościach 540 i 540E (opcjonalnie 540 i 1000), przednia oś (również dołączana elektrohydraulicznie) z układem hamulców IBS w wersji Top, jak też układ hydrauliki zewnętrznej. Znajdziemy tu podwójną pompę o wydatku 30 l/min zasilającą układ hydrauliczny, systemy sterowania i smarowania przekładni, oraz 52 l/min dla układów hydrauliki zewnętrznej czy tylnego TUZ-u. Warto wspomnieć o możliwości wyposażenia ciągnika w fabrycznie zainstalowane złącza hydrauliczne z przodu kabiny.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
CHF
4,70 -0,26%
GBP
5,26 -0,51%
USD
4,29 0,29%
ON
7,65 2 gr
LPG
3,20 4 gr