28-29 października 2020

WWW.NARODOWE-WYZWANIA.FARMER.PL

TERAZ TRANSMITUJEMY

Część II: Jak unikać błędów w agrotechnice? Nawożenie

Jak kształtuje się rynek używanych ciągników rolniczych?

$data.author.description Autor: www.farmer.pl 02 stycznia 2018 13:40

Jak kształtuje się rynek używanych ciągników rolniczych? fot. pixabay.com

Ceny nowych ciągników wciąż utrzymują się na wysokim poziomie, dlatego rynek maszyn używanych kwitnie. Ale czy na pewno? Czy na rynku wtórnym za niewielkie pieniądze można kupić dobry ciągnik? Serwis Farmer.pl sprawdza oferty z przedziału do 100 tys. zł.

Zależy kto jak rozumie "niewielkie pieniądze", dla jednych będzie to 10 tys. zł dla innych 50 tys. zł. W obu tych kwotach można kupić ciągnik, pytanie tylko jaki? Najtańszy Ursus C-360 jakiego udało nam się znaleźć był wystawiony za niewiele ponad 3 tys. zł do ceny należałoby dodać koszt transportu i wyciągnięcia z krzaków, w które zapewne wrósł. Podczas gdy za najdroższe 60tki trzeba zapłacić nawet 30 tys. zł! Skąd ta rozbieżność? Za co nie płacimy w przypadku zdezelowanego ciągnika wiadomo, choć 3-5 tys. zł za wrak bez dokumentów to kwota znacznie przesadzona – a takich ofert nie brakuje. Po drugiej stronie są ciągniki z końcówki produkcji, modele „na eksport”, warianty C-362, utrzymane w idealnym stanie lub z dołożonymi bajerami np. przednim napędem, wspomaganiem, większą kabiną czy pełnym osprzętem. Sprawdźmy zatem, jak wyglądają poszczególne segmenty na rynku maszyn używanych do 100 tys. zł.

Do 5 tys. zł
Poniżej 3 tys. zł dominują ciągniki typu SAM. Składaki zarówno na bazie części samochodowych, głównie fiata 126p (silnik, skrzynia) czy starszych Diesli 1,5 1,6 i 1,9 (ze skrzynią od Żuka jako reduktorem), oraz bardziej zaawansowane konstrukcje na silnikach Andorii. Co bardziej ambitne projekty mają zaadoptowany cały tył od Ursusa czy Zetora przez co dysponują podnośnikiem a czasami nawet sprawnym WOM.

Powyżej 3 tys. pojawiają się pierwsze ciągniki "seryjne". Najtańszymi ciągnikami są Zetory 25, modele serii A (bez WOM) są rzadkością, częściej można spotkać modele 25 K tzw. Bocian. W pierwszej trójce maszyn fabrycznej produkcji znajdziemy także nośniki narzędzi RS-09 oraz ciągniki Jumz. Czasami zdarzają się pojedyncze ogłoszenia dotyczące ciągników zachodnich z lat 50 lub nawet wcześniejszych, zarówno z silnikami o zapłonie iskrowym (nafta/benzyna, czasem doposażone w instalację na gaz LPG) jak i dieslami.To co je łączy to zwykle podły stan techniczny oscylujący pomiędzy złomem a ostatnią szansą na kapitalny remont.

Więcej na farmer.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

AGROTECHNIKA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.