
Firma Ciech Sarzyna planuje dalszą ekspansję zagraniczną i wydajniejszą metodę produkcji.
Środek ochrony roślin produkowany przez CIECH Sarzyna – Halvetic 180 SL – zanotował bardzo udany debiut rynkowy. Wprowadzony do sprzedaży wiosną 2021 roku produkt umocnił pozycję spółki w segmencie środków ochrony roślin opartych na glifosacie i ma aktualnie ok. 20 proc. udziałów w tej części rynku.
Jednocześnie zwiększa się liczba krajów, w których Halvetic został już zarejestrowany – poza Polską, są to: Grecja, Portugalia, Australia i Czechy.
CIECH Sarzyna pozyskał również dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju („NCBiR”) na nowy projekt technologii wytwarzania tego środka, która pozwoli na skrócenie czasu produkcji. Zakończenie prac badawczych i wdrożenie nowej metody planowane jest na 2023 rok.
- Halvetic został bardzo dobrze przyjęty przez rynek, o czym świadczą zarówno sygnały od klientów, jak i twarde dane liczbowe. Aktualnie trwają procesy rejestracyjne produktu poza granicami Polski, które mamy rozpisane na kilka następnych lat. W ekspansji na rynku krajowym, a także zagranicznym, wspomóc ma nas właśnie opracowywana, nowa, bardziej wydajna technologia produkcji – mówi Wojciech Babski, Prezes Zarządu CIECH Sarzyna i szef biznesu AGRO w Grupie CIECH.
Projekt, w ramach którego opracowana zostanie nowa metoda produkcji, otrzymał maksymalną liczbę punktów w konkursie organizowanym przez NCBiR. Pozyskane dofinansowanie wyniosło 6 mln zł, a wartość całego projektu to blisko 15 mln zł. Umowa na jego realizację została podpisana pod koniec września 2021 roku. Źródłem dofinansowania są środki pochodzące z Unii Europejskiej, pozyskane w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój na lata 2014-2020. Działanie 1.1 Projekty B+R przedsiębiorstw. Poddziałanie 1.1.1 Badania przemysłowe i prace rozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa. Zakończenie prac badawczych i rozpoczęcie produkcji nową metodą jest przewidziane na 2023 rok.
Halvetic wytwarzany jest w podkarpackiej fabryce środków ochrony roślin CIECH w Nowej Sarzynie. Jego sprzedaż na polskim rynku trwa od maja 2021 roku, a spółka wykorzystuje do niej rozległą, liczącą 1000 punktów sprzedaży, sieć dystrybucji oraz współpracę z 30 dystrybutorami.
Równolegle CIECH Sarzyna prowadzi procesy rejestracyjne w kolejnych krajach europejskich. Docelowo Halvetic, jako marka globalna CIECH, ma trafić do kilkunastu krajów Europy, Australii, a w przyszłości – także do Ameryki Północnej i Południowej. Analizy rynkowe wskazują, że wielkość rynku glifosatu w przypadku Europy to ok. 300 mln dolarów, Australii – 200 mln dolarów, a dla obu Ameryk – łącznie nawet 3 mld dolarów.
Halvetic został wyróżniony przez portal SadyOgrody.pl tytułem "Innowacyjny Produkt Ogrodniczy 2021". Poznaj laureatów konkursu INNOWACYJNY PRODUKT OGRODNICZY 2021 (zdjęcia)
CHF
4,71 -0,16%
GBP
5,28 -0,83%
USD
4,28 -1,04%
ON
7,65 2 gr
LPG
3,20 4 gr