Warzywa i owoce z defektem jako marka

Autor: freshplaza.com / sadyogrody.pl 12 stycznia 2015 11:51

Warzywa i owoce z defektem jako marka fot. shutterstock.com

Warzywa i owoce, które wcześniej były wyrzucane z powodu nieodpowiadającego standardom wyglądu, trafiły na półki sklepowe jako marka i cieszą się coraz większą popularnością.

Ponad jedna trzecia produktów spożywczych zostaje zmarnowana, najczęściej kończąc w koszu na śmieci. We Francji wyrzuca się co roku ponad 17 milionów ton żywności. Dotyczy to także owoców i warzyw. Marka promująca "brzydkie", niekalibrowane warzywa i owoce cieszy się coraz większą popularnością nad Sekwaną.

Małe, czerwone naklejki z bezzębnym jabłkiem w hipermarketach i sklepach spożywczych, są coraz częściej zauważalne. To jest naklejka Gueules Cassées, co można przetłumaczyć jako "Połamane gęby". Oznacza to, że owoce i warzywa opatrzone tym logo zostały zdegradowane ze względów estetycznych i mają w związku z tym cenę zredukowaną o 30 procent.

Nicolas Chabanne, współzałożyciel Gueles Cassées jest zdumiony sukcesem swojej inicjatywy, o której robi się coraz głośniej w USA, Japonii i Brazylii.

Często zabawne kształty owoców i warzyw mogą rozbawiać klientów i działać pozytywnie na wyobraźnie dzieci, ale najważniejsze - mogą zostać kupione, zamiast wyrzucone, przez co marnowane zostaje mniej żywności.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

Z INNEJ SKRZYNKI

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.