Warzywa i owoce z defektem jako marka

Autor: freshplaza.com / sadyogrody.pl 12 stycznia 2015 11:51

Warzywa i owoce z defektem jako marka fot. shutterstock.com

Warzywa i owoce, które wcześniej były wyrzucane z powodu nieodpowiadającego standardom wyglądu, trafiły na półki sklepowe jako marka i cieszą się coraz większą popularnością.

Ponad jedna trzecia produktów spożywczych zostaje zmarnowana, najczęściej kończąc w koszu na śmieci. We Francji wyrzuca się co roku ponad 17 milionów ton żywności. Dotyczy to także owoców i warzyw. Marka promująca "brzydkie", niekalibrowane warzywa i owoce cieszy się coraz większą popularnością nad Sekwaną.

Małe, czerwone naklejki z bezzębnym jabłkiem w hipermarketach i sklepach spożywczych, są coraz częściej zauważalne. To jest naklejka Gueules Cassées, co można przetłumaczyć jako "Połamane gęby". Oznacza to, że owoce i warzywa opatrzone tym logo zostały zdegradowane ze względów estetycznych i mają w związku z tym cenę zredukowaną o 30 procent.

Nicolas Chabanne, współzałożyciel Gueles Cassées jest zdumiony sukcesem swojej inicjatywy, o której robi się coraz głośniej w USA, Japonii i Brazylii.

Często zabawne kształty owoców i warzyw mogą rozbawiać klientów i działać pozytywnie na wyobraźnie dzieci, ale najważniejsze - mogą zostać kupione, zamiast wyrzucone, przez co marnowane zostaje mniej żywności.

WIĘCEJ NA TEMAT

Z INNEJ SKRZYNKI

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI