Rusza kampania promująca spożycie ziemniaków

Autor: www.sadyogrody.pl 28 czerwca 2017 14:35

Rusza kampania promująca spożycie ziemniaków fot. pixabay.com

Ponad 80% Polaków docenia walory smakowe i kulinarne ziemniaków. Jesteśmy ich prawdziwymi amatorami - aż 82% respondentów twierdzi, że nie byłoby w stanie całkowicie z nich zrezygnować.

Ziemniak – produkt, z którym przez lata Polska była kojarzona, a o którym niesłusznie dzisiaj zapominamy i z wielu powodów wykluczamy z codziennej diety. Jednak, jak wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii „Ziemniaki czy kartofle? Wybierz, smakuj i jedz”, warzywa te lubi aż ponad 80% ankietowanych. W największym stopniu są one doceniane za smak (67%), szerokie zastosowanie w kuchni (51%), domowy charakter, jaki nadają potrawom (43%), oraz pożywność (40%).

Zdecydowana większość ankietowanych najczęściej używa nazwy „ziemniaki”, niespełna 12% posługuje się pojęciem „kartofle”, 11% stosuje te określenia zamiennie, a jedynie ok. 2% społeczeństwa nazywa je „pyrami” lub „pyrkami”. Najwięcej sympatyków „ziemniaków” można spotkać w woj. świętokrzyskim – 100%, woj. zachodnio-pomorskim (91%) oraz woj. małopolskim (87%). Termin „kartofle” najczęściej usłyszymy w woj. lubuskim (22%) i lubelskim (21%) oraz na wsi (12%). 

– Ziemniaki niegdyś doceniane jedynie za lecznice właściwości i element dekoracyjny, już w XIX wieku zyskały miano naszej rodzimej specjalności i stały się symbolem nowoczesności. Aktualnie Polska znajduje się w czołówce największych europejskich producentów ziemniaków. W naszej kampanii chcemy zachęcić Polaków do odkrywania potencjału kulinarnego tych lokalnych produktów oraz pokazać je w niestandardowej odsłonie. Odwołamy się do tradycji spożywania ziemniaków w Polsce
 i ich walorów odżywczych oraz smakowych, prezentując ciekawe pomysły na ich przygotowanie. Jednym słowem – pokażemy, że bez względu na to, czy wolisz ziemniaki, kartofle, pyry czy grule, warto je smakować i jeść – mówi Marian Sikora, Prezes Polskiego Związku Producentów Ziemniaków i Nasion Rolniczych.

Osoby, które decydują się przejść na dietę często w pierwszej kolejności eliminują ziemniaki z jadłospisu. Niesłusznie, gdyż jak donoszą dietetycy są one niskokaloryczne, a także dzięki łatwo przyswajalnej skrobi, dają uczucie sytości na długo. Interesujący jest jednak fakt, że Polacy – na pytanie: „Czy mógłby Pan/Pani całkowicie zrezygnować z ziemniaków?” – w znakomitej większości (81%) odpowiadali „raczej nie” i „zdecydowanie nie”. Najczęściej osobami deklarującymi możliwość wyeliminowania ich z jadłospisu byli mieszkańcy dużych miast, osoby w wieku 25-39 lat oraz
te z wyższym wykształceniem.

Ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna „Ziemniaki czy kartofle? Wybierz, smakuj i jedz” sfinansowana jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Organizatorem kampanii jest Polski Związek Producentów Ziemniaków i Nasion Rolniczych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

Z INNEJ SKRZYNKI

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.