Rośnie wiedza Polaków nt. potrzeby spożywania owoców i warzyw

Autor: www.sadyogrody.pl 23 kwietnia 2015 14:57

Rośnie wiedza Polaków nt. potrzeby spożywania owoców i warzyw fot. materiały prasowe KUPS

Polskie matki mają świadomość, jak ważne jest, aby w codziennej diecie ich domowników nie zabrakło owoców, warzyw i soków. Deklarują, że ich dzieci 2-3 razy dziennie spożywają owoce (47 proc.) i soki (37 proc.). Do podawania pociechom raz dziennie warzyw przyznaje się 40 proc. mam, a co trzecia z nich (35 proc.) stwierdza, że serwuje je nawet do trzech razy w ciągu dnia. Te wyniki wskazują na wzrost wiedzy dotyczącej potrzeby spożywania co najmniej pięciu porcji owoców i warzyw.

Niestety faktyczne spożycie soków jest dosyć niskie bo według AIJN 2014 Liquid Fruit Market Report – przeciętny Polak wypija ok. 11,4 litra soków na rok na osobę, co daje średnio 32 ml soku na osobę dziennie, czyli szklanka tygodniowo.

Chociaż prawie połowa polskich mam stwierdza, że soki (48 proc.) i musy (46 proc.) mogą zastąpić owoce i warzywa, nie mają świadomości czym tak naprawdę są. Niestety większość z nich uważa, że soki zawierają dodany cukier (83 proc.), substancje słodzące (81 proc.) czy konserwanty (72 proc.). Podobną opinię mają w stosunku do musów, w których doszukują się zarówno cukru (69 proc.), substancji słodzących (63 proc.), jak i konserwantów (60 proc.). Polki nie zdają sobie sprawy, że soki są produktem naturalnym.

Dodatkowo, nie mają świadomości, że i soki, i musy zawierają witaminy. Zapytane o to, jak uzupełniają w witaminy codzienną dietę najbliższych w większości wskazują świeże owoce (68 proc.). Tylko 16 proc. badanych przyznaje, że sięga po soki owocowe, a zaledwie 4 proc. po musy warzywno-owocowe.

Co przekonałoby polskie mamy do regularnego podawania dzieciom gotowych, pełnowartościowych soków i musów? Ponad połowa przyznaje, że byłoby to potwierdzenie, że soki są źródłem witamin i składników mineralnych (52 proc.) oraz gwarancja, że to produkty naturalne (48 proc.). Podobnie w przypadku musów, co trzecia mama chciałaby mieć pewność, że musy to przetarte owoce i warzywa (34 proc.), albo też, że stanowią alternatywę do niezdrowych przekąsek (35 proc.).

Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Millward Brown na zlecenie Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) w ramach kampanii „Soki i musy – witaminy w SMART formie”.

Kampania jest finansowana głównie z budżetu Unii Europejskiej oraz Rzeczpospolitej Polskiej, jak również ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw stanowiących wkład własny KUPS.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

Z INNEJ SKRZYNKI

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.