Rośnie wiedza Polaków nt. potrzeby spożywania owoców i warzyw

Autor: www.sadyogrody.pl 23 kwietnia 2015 14:57

Rośnie wiedza Polaków nt. potrzeby spożywania owoców i warzyw fot. materiały prasowe KUPS

Polskie matki mają świadomość, jak ważne jest, aby w codziennej diecie ich domowników nie zabrakło owoców, warzyw i soków. Deklarują, że ich dzieci 2-3 razy dziennie spożywają owoce (47 proc.) i soki (37 proc.). Do podawania pociechom raz dziennie warzyw przyznaje się 40 proc. mam, a co trzecia z nich (35 proc.) stwierdza, że serwuje je nawet do trzech razy w ciągu dnia. Te wyniki wskazują na wzrost wiedzy dotyczącej potrzeby spożywania co najmniej pięciu porcji owoców i warzyw.

Niestety faktyczne spożycie soków jest dosyć niskie bo według AIJN 2014 Liquid Fruit Market Report – przeciętny Polak wypija ok. 11,4 litra soków na rok na osobę, co daje średnio 32 ml soku na osobę dziennie, czyli szklanka tygodniowo.

Chociaż prawie połowa polskich mam stwierdza, że soki (48 proc.) i musy (46 proc.) mogą zastąpić owoce i warzywa, nie mają świadomości czym tak naprawdę są. Niestety większość z nich uważa, że soki zawierają dodany cukier (83 proc.), substancje słodzące (81 proc.) czy konserwanty (72 proc.). Podobną opinię mają w stosunku do musów, w których doszukują się zarówno cukru (69 proc.), substancji słodzących (63 proc.), jak i konserwantów (60 proc.). Polki nie zdają sobie sprawy, że soki są produktem naturalnym.

Dodatkowo, nie mają świadomości, że i soki, i musy zawierają witaminy. Zapytane o to, jak uzupełniają w witaminy codzienną dietę najbliższych w większości wskazują świeże owoce (68 proc.). Tylko 16 proc. badanych przyznaje, że sięga po soki owocowe, a zaledwie 4 proc. po musy warzywno-owocowe.

Co przekonałoby polskie mamy do regularnego podawania dzieciom gotowych, pełnowartościowych soków i musów? Ponad połowa przyznaje, że byłoby to potwierdzenie, że soki są źródłem witamin i składników mineralnych (52 proc.) oraz gwarancja, że to produkty naturalne (48 proc.). Podobnie w przypadku musów, co trzecia mama chciałaby mieć pewność, że musy to przetarte owoce i warzywa (34 proc.), albo też, że stanowią alternatywę do niezdrowych przekąsek (35 proc.).

Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Millward Brown na zlecenie Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) w ramach kampanii „Soki i musy – witaminy w SMART formie”.

Kampania jest finansowana głównie z budżetu Unii Europejskiej oraz Rzeczpospolitej Polskiej, jak również ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw stanowiących wkład własny KUPS.

WIĘCEJ NA TEMAT

Z INNEJ SKRZYNKI

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI