Lokalnyrolnik.pl otrzymał 1 mln zł wsparcia od Roberta i Ani Lewandowskich oraz funduszy

Autor: www.sadyogrody.pl 08 czerwca 2016 15:12

Lokalnyrolnik.pl otrzymał 1 mln zł wsparcia od Roberta i Ani Lewandowskich oraz funduszy Robert Lewandowski jest jednym z udziałowców Lokalnyrolnik.pl/ fot. Vlad1988/Shutterstock.com

W maju sfinalizowana została druga runda inwestycyjna dla serwisu Lokalnyrolnik.pl – internetowego bazaru zdrowej, lokalnej żywności. Spółka, w której udziałowcami są m.in. Robert i Ania Lewandowscy, została doinwestowana na kwotę ponad 1 miliona złotych. Pozyskany kapitał zostanie przeznaczony na dalszy rozwój serwisu.

Lokalnyrolnik.pl został założony we wrześniu 2013 roku przez Sylwię Sławińską i Andreja Modica. Pomysł na serwis wziął się ze zwykłej, ludzkiej potrzeby –córka założycieli cierpi na alergię pokarmową i źle reaguje na wszelkie konserwanty czy ulepszacze, a te  dodawane są obecnie niemalże do każdej żywności.

- Długo szukaliśmy rozwiązania problemu alergii pokarmowej u naszej córeczki. Początkowo wydawało nam się, że jesteśmy skazani na kupowanie tzw. żywności ekologicznej,  która jest bardzo droga. Co gorsza, kupując jedzenie eko, wcale nie mamy pewności, że nasza żywność rzeczywiście nie została niczym spryskana. Ze względu na to, że producenci żywności ekologicznej są zazwyczaj zlokalizowani daleko poza granicami Polski, nagminnie zdarza się, że, pomimo zapewnień producenta, żywność i tak bywa ostatecznie poddawana działaniu środków chemicznych chroniących przed zepsuciem w czasie transportu. Całe szczęście, okazało się, że istnieje rozwiązanie alternatywne – żywność lokalna – mówi Sylwia Sławińska, założycielka Lokalnego Rolnika.

Założyciele LokalnyRolnik.pl tłumaczą, że chodzi tu przede wszystkim o „krótką drogę z pola na stół” – lokalna żywność jest zawsze sprzedawana niedaleko miejsca produkcji, dzięki czemu jest świeża, smaczna oraz nie wymaga użycia konserwantów. Lokalność, to dla założycieli LokalnyRolnik.pl, również używanie tradycyjnych metod produkcji oraz poszanowanie dla naturalnych cykli przyrody (na LokalnyRolnik.pl nie znajdziemy nowalijek w marcu czy truskawek w kwietniu).

Żywność ekologiczna czy lokalna? Założyciele nie mieli wątpliwości i postawili na to drugie rozwiązanie. Tak rozpoczęła się ich przygoda z… lokalnymi rolnikami.

Wieść o nowych kontaktach Sylwii i Andreja szybko rozeszła się wśród rodziny, przyjaciół i znajomych, którym tak jak i nim, zależało na dostępie do dobrych, polskich produktów, o wysokiej jakości, ale niekoniecznie cenie. Zapotrzebowanie rosło, aż Sylwia i Andrej postanowili przenieść swoje działania do sieci. Tak powstał pomysł stworzenia Lokalnego Rolnika – internetowego bazaru na którym spotykają się producenci lokalnej żywności oraz konsumenci, dla których ważna jest wysoka jakość produktów, znane pochodzenie oraz ich przystępna cena.

- Zaczęło się od wyjazdów poza miasto do drobnych, lokalnych producentów żywności, których produkty nie trafiały do Warszawy. Początkowo kupowaliśmy tylko na nasze potrzeby, ale jakość i cena były na tyle dobre, że bardzo szybko zaczęliśmy robić zakupy również dla znajomych. Zainteresowanie cały czas rosło, stąd pojawił się pomysł na utworzenie portalu. Wierzymy, że wszyscy powinni mieć dostęp do zdrowej, lokalnie produkowanej żywności – tłumaczy Andrej Modic, CEO Lokalnego Rolnika.

Z tygodnia na tydzień z serwisu LokalnyRolnik.pl korzystało coraz więcej użytkowników. O nietypowym bazarze zaczęło być głośno nie tylko wśród konsumentów, ale i rolników, którzy szukali nowych możliwości sprzedaży swoich wyrobów. Ciekawa idea biznesowa oraz dynamiczny wzrost serwisu przyciągnęły zainteresowanie inwestorów, w tym znanych ambasadorów zdrowego trybu życia – Roberta i Ani Lewandowskich, którzy w lutym 2015, poprzez fundusz inwestycyjnego Protos Venture Capital, dokonali pierwszej inwestycji w LokalnyRolnik.pl.

WIĘCEJ NA TEMAT

Z INNEJ SKRZYNKI

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI