Lokalnyrolnik.pl otrzymał 1 mln zł wsparcia od Roberta i Ani Lewandowskich oraz funduszy

Autor: www.sadyogrody.pl 08 czerwca 2016 15:12

Lokalnyrolnik.pl otrzymał 1 mln zł wsparcia od Roberta i Ani Lewandowskich oraz funduszy Robert Lewandowski jest jednym z udziałowców Lokalnyrolnik.pl/ fot. Vlad1988/Shutterstock.com

W maju sfinalizowana została druga runda inwestycyjna dla serwisu Lokalnyrolnik.pl – internetowego bazaru zdrowej, lokalnej żywności. Spółka, w której udziałowcami są m.in. Robert i Ania Lewandowscy, została doinwestowana na kwotę ponad 1 miliona złotych. Pozyskany kapitał zostanie przeznaczony na dalszy rozwój serwisu.

Lokalnyrolnik.pl został założony we wrześniu 2013 roku przez Sylwię Sławińską i Andreja Modica. Pomysł na serwis wziął się ze zwykłej, ludzkiej potrzeby –córka założycieli cierpi na alergię pokarmową i źle reaguje na wszelkie konserwanty czy ulepszacze, a te  dodawane są obecnie niemalże do każdej żywności.

- Długo szukaliśmy rozwiązania problemu alergii pokarmowej u naszej córeczki. Początkowo wydawało nam się, że jesteśmy skazani na kupowanie tzw. żywności ekologicznej,  która jest bardzo droga. Co gorsza, kupując jedzenie eko, wcale nie mamy pewności, że nasza żywność rzeczywiście nie została niczym spryskana. Ze względu na to, że producenci żywności ekologicznej są zazwyczaj zlokalizowani daleko poza granicami Polski, nagminnie zdarza się, że, pomimo zapewnień producenta, żywność i tak bywa ostatecznie poddawana działaniu środków chemicznych chroniących przed zepsuciem w czasie transportu. Całe szczęście, okazało się, że istnieje rozwiązanie alternatywne – żywność lokalna – mówi Sylwia Sławińska, założycielka Lokalnego Rolnika.

Założyciele LokalnyRolnik.pl tłumaczą, że chodzi tu przede wszystkim o „krótką drogę z pola na stół” – lokalna żywność jest zawsze sprzedawana niedaleko miejsca produkcji, dzięki czemu jest świeża, smaczna oraz nie wymaga użycia konserwantów. Lokalność, to dla założycieli LokalnyRolnik.pl, również używanie tradycyjnych metod produkcji oraz poszanowanie dla naturalnych cykli przyrody (na LokalnyRolnik.pl nie znajdziemy nowalijek w marcu czy truskawek w kwietniu).

Żywność ekologiczna czy lokalna? Założyciele nie mieli wątpliwości i postawili na to drugie rozwiązanie. Tak rozpoczęła się ich przygoda z… lokalnymi rolnikami.

Wieść o nowych kontaktach Sylwii i Andreja szybko rozeszła się wśród rodziny, przyjaciół i znajomych, którym tak jak i nim, zależało na dostępie do dobrych, polskich produktów, o wysokiej jakości, ale niekoniecznie cenie. Zapotrzebowanie rosło, aż Sylwia i Andrej postanowili przenieść swoje działania do sieci. Tak powstał pomysł stworzenia Lokalnego Rolnika – internetowego bazaru na którym spotykają się producenci lokalnej żywności oraz konsumenci, dla których ważna jest wysoka jakość produktów, znane pochodzenie oraz ich przystępna cena.

- Zaczęło się od wyjazdów poza miasto do drobnych, lokalnych producentów żywności, których produkty nie trafiały do Warszawy. Początkowo kupowaliśmy tylko na nasze potrzeby, ale jakość i cena były na tyle dobre, że bardzo szybko zaczęliśmy robić zakupy również dla znajomych. Zainteresowanie cały czas rosło, stąd pojawił się pomysł na utworzenie portalu. Wierzymy, że wszyscy powinni mieć dostęp do zdrowej, lokalnie produkowanej żywności – tłumaczy Andrej Modic, CEO Lokalnego Rolnika.

Z tygodnia na tydzień z serwisu LokalnyRolnik.pl korzystało coraz więcej użytkowników. O nietypowym bazarze zaczęło być głośno nie tylko wśród konsumentów, ale i rolników, którzy szukali nowych możliwości sprzedaży swoich wyrobów. Ciekawa idea biznesowa oraz dynamiczny wzrost serwisu przyciągnęły zainteresowanie inwestorów, w tym znanych ambasadorów zdrowego trybu życia – Roberta i Ani Lewandowskich, którzy w lutym 2015, poprzez fundusz inwestycyjnego Protos Venture Capital, dokonali pierwszej inwestycji w LokalnyRolnik.pl.

WIĘCEJ NA TEMAT

Z INNEJ SKRZYNKI

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.