Kolejna edycja kampanii 5 porcji warzyw, owoców lub soku zakończona

Autor: KUPS 05 grudnia 2014 14:44

Kolejna edycja kampanii 5 porcji warzyw, owoców lub soku realizowana od 2011 r. przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków zakończyła się we wrześniu 2014 roku, została zrealizowana z wielkim sukcesem na terenie Polski i Rumunii. Miała ona charakter prospołeczny, o wyjątkowo znaczącym impakcie medialnym, którego celem było propagowanie właściwego stylu życia, z uwzględnieniem przede wszystkim prawidłowej zbilansowanej diety, bogatej w warzywa i owoce oraz informacją, że jedną porcję można zastąpić szklanką soku (200 ml). Kampania finansowana była ze środków Unii Europejskiej i Rzeczpospolitej Polskiej oraz z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, administrowanego przez Agencję Rynku Rolnego, jak również sponsorów – członków KUPS (firmę Tymbark).

Organizatorów Kampanii cieszy systematyczny wzrost świadomości społeczeństwa na temat prawidłowego odżywiania. Przeprowadzone badania pokazują pozytywny trend wskazujący na powiększenie się o 9% grupy osób, które wiedzą, że należy spożywać przynajmniej 5 porcji warzyw i owoców każdego dnia. Badanie wykazało również, że ulubionym owocem Polaków jest jabłko, którego fanem jest prawie 70% badanych osób. Warzywa i owoce są również wartościowe w formie różnych przetworów. Wśród nich najpopularniejsze to oczywiście soki, które lubi i spożywa aż 83% respondentów. Warto zauważyć, że sok jest wygodną formą owocu czy warzywa, który zawsze możemy mieć przy sobie.

W działania kampanii zaangażowali się eksperci dr inż. lek. med. Dariusz Włodarek z SGGW, dr n. med. Agnieszka Jarosz z IŻŻ, dr Lucyna Kozłowska z SGGW, prof. dr hab. Maria Koziołkiewicz z Politechniki Łódzkiej oraz dr Agnieszka Kozioł-Kozakowska z UJ Collegium Medicum w Polsce oraz eksperci dr Serban Damian, dr Marlena Pascu, dr Luminita Flavorea w Rumunii. Dodatkowo kampanie wspierali celebryci Magdalena Kumorek oraz Iwona Schymalla w Polsce, Dana Nalbaru w Rumunii.

Spoty z Rodzinką Piątkowskich można było spotkać w telewizyjnych blokach reklamowych każdej wiosny i jesieni w ostatnich 3 latach. Bliższy kontakt miał z nimi przynajmniej jeden raz praktycznie każdy Polak, ponieważ wyemitowano blisko 19 tysięcy spotów, z czego większość  w Prime Time. Podobnie sytuacja wyglądała na rynku rumuńskim, gdzie spoty wyemitowano ponad 21 tysięcy razy. Spoty telewizyjne zobaczyło 35,7 mln osób (100% populacji Polski) i 18,6 mln osób  (97% populacji Rumunii).

Banerów i reklam z 5 porcjami warzyw, owoców lub soku również dużo było w prasie i Internecie. W obu przypadkach odbyły się 6 flightów kampanii w serwisach i prasie skierowanej głównie do kobiet. Reklamy prasowe w Polsce i Rumunii emitowane były w sumie w 20 tytułach o bardzo szerokim zasięgu, a  silna kampania internetowa została wyświetlona około 300 milionów razy na obu rynkach.

Witryny internetowe projektu cieszyły się dużym zainteresowaniem zarówno dorosłych, jak i ich pociech. Wszyscy mogli znaleźć coś dla siebie, czy to porady ekspertów, przepisy i ciekawe artykuły, czy gry i zabawy. 

W ramach kampanii „5 porcji warzyw, owoców lub soku” przewidziano również działania skierowane do dzieci w wieku przedszkolnym w roku szkolnym 2012/13 oraz 2013/14. Przygotowano materiały opracowane przez metodyków nauczania przedszkolnego, dodatkowo skonsultowane z Instytutem Żywienia i Żywności. Materiały te zawierają kolorowanki, gry i zabawy dla dzieci, dlatego stanowią doskonałą bazę edukacyjną dla codziennych aktywności w placówkach przedszkolnych. Całość akcji w przedszkolach zakończyły konkursy plastyczne, gdzie nagrodzono 5 zwycięskich przedszkoli w każdym roku szkolnym. Nagrodą był telewizor i zestaw puf oraz plecak dla każdego dziecka  w przedszkolu. W obu edycjach konkursów w Polsce wzięło udział ponad 3000 przedszkoli z oraz 800 przedszkoli w Rumunii.

Dodatkowo w ramach kampanii zrealizowano wiele działań w środowisku internetowym, w tym konkursów, za pośrednictwem stron www kampanii oraz jej profilu na Facebook-u. Zorganizowano także cykliczne spotkania eksperckie dla przedstawicieli mediów zarówno w Polsce jak i w Rumunii. W spotkaniach z ekspertami kampanii wzięło udział 130 dziennikarzy w Polsce i 80 dziennikarzy w Rumunii. Informacje prasowe regularnie docierały do 680 dziennikarzy w Polsce i 170 dziennikarzy w Rumunii.

WIĘCEJ NA TEMAT

Z INNEJ SKRZYNKI

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.