Kolejna edycja kampanii 5 porcji warzyw, owoców lub soku zakończona

Autor: KUPS 05 grudnia 2014 14:44

Kolejna edycja kampanii 5 porcji warzyw, owoców lub soku realizowana od 2011 r. przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków zakończyła się we wrześniu 2014 roku, została zrealizowana z wielkim sukcesem na terenie Polski i Rumunii. Miała ona charakter prospołeczny, o wyjątkowo znaczącym impakcie medialnym, którego celem było propagowanie właściwego stylu życia, z uwzględnieniem przede wszystkim prawidłowej zbilansowanej diety, bogatej w warzywa i owoce oraz informacją, że jedną porcję można zastąpić szklanką soku (200 ml). Kampania finansowana była ze środków Unii Europejskiej i Rzeczpospolitej Polskiej oraz z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, administrowanego przez Agencję Rynku Rolnego, jak również sponsorów – członków KUPS (firmę Tymbark).

Organizatorów Kampanii cieszy systematyczny wzrost świadomości społeczeństwa na temat prawidłowego odżywiania. Przeprowadzone badania pokazują pozytywny trend wskazujący na powiększenie się o 9% grupy osób, które wiedzą, że należy spożywać przynajmniej 5 porcji warzyw i owoców każdego dnia. Badanie wykazało również, że ulubionym owocem Polaków jest jabłko, którego fanem jest prawie 70% badanych osób. Warzywa i owoce są również wartościowe w formie różnych przetworów. Wśród nich najpopularniejsze to oczywiście soki, które lubi i spożywa aż 83% respondentów. Warto zauważyć, że sok jest wygodną formą owocu czy warzywa, który zawsze możemy mieć przy sobie.

W działania kampanii zaangażowali się eksperci dr inż. lek. med. Dariusz Włodarek z SGGW, dr n. med. Agnieszka Jarosz z IŻŻ, dr Lucyna Kozłowska z SGGW, prof. dr hab. Maria Koziołkiewicz z Politechniki Łódzkiej oraz dr Agnieszka Kozioł-Kozakowska z UJ Collegium Medicum w Polsce oraz eksperci dr Serban Damian, dr Marlena Pascu, dr Luminita Flavorea w Rumunii. Dodatkowo kampanie wspierali celebryci Magdalena Kumorek oraz Iwona Schymalla w Polsce, Dana Nalbaru w Rumunii.

Spoty z Rodzinką Piątkowskich można było spotkać w telewizyjnych blokach reklamowych każdej wiosny i jesieni w ostatnich 3 latach. Bliższy kontakt miał z nimi przynajmniej jeden raz praktycznie każdy Polak, ponieważ wyemitowano blisko 19 tysięcy spotów, z czego większość  w Prime Time. Podobnie sytuacja wyglądała na rynku rumuńskim, gdzie spoty wyemitowano ponad 21 tysięcy razy. Spoty telewizyjne zobaczyło 35,7 mln osób (100% populacji Polski) i 18,6 mln osób  (97% populacji Rumunii).

Banerów i reklam z 5 porcjami warzyw, owoców lub soku również dużo było w prasie i Internecie. W obu przypadkach odbyły się 6 flightów kampanii w serwisach i prasie skierowanej głównie do kobiet. Reklamy prasowe w Polsce i Rumunii emitowane były w sumie w 20 tytułach o bardzo szerokim zasięgu, a  silna kampania internetowa została wyświetlona około 300 milionów razy na obu rynkach.

Witryny internetowe projektu cieszyły się dużym zainteresowaniem zarówno dorosłych, jak i ich pociech. Wszyscy mogli znaleźć coś dla siebie, czy to porady ekspertów, przepisy i ciekawe artykuły, czy gry i zabawy. 

W ramach kampanii „5 porcji warzyw, owoców lub soku” przewidziano również działania skierowane do dzieci w wieku przedszkolnym w roku szkolnym 2012/13 oraz 2013/14. Przygotowano materiały opracowane przez metodyków nauczania przedszkolnego, dodatkowo skonsultowane z Instytutem Żywienia i Żywności. Materiały te zawierają kolorowanki, gry i zabawy dla dzieci, dlatego stanowią doskonałą bazę edukacyjną dla codziennych aktywności w placówkach przedszkolnych. Całość akcji w przedszkolach zakończyły konkursy plastyczne, gdzie nagrodzono 5 zwycięskich przedszkoli w każdym roku szkolnym. Nagrodą był telewizor i zestaw puf oraz plecak dla każdego dziecka  w przedszkolu. W obu edycjach konkursów w Polsce wzięło udział ponad 3000 przedszkoli z oraz 800 przedszkoli w Rumunii.

Dodatkowo w ramach kampanii zrealizowano wiele działań w środowisku internetowym, w tym konkursów, za pośrednictwem stron www kampanii oraz jej profilu na Facebook-u. Zorganizowano także cykliczne spotkania eksperckie dla przedstawicieli mediów zarówno w Polsce jak i w Rumunii. W spotkaniach z ekspertami kampanii wzięło udział 130 dziennikarzy w Polsce i 80 dziennikarzy w Rumunii. Informacje prasowe regularnie docierały do 680 dziennikarzy w Polsce i 170 dziennikarzy w Rumunii.

WIĘCEJ NA TEMAT

Z INNEJ SKRZYNKI

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI