Ketchup Heinz i mydło Dove jednak nie trafią pod wspólny parasol

Autor: Puls Biznesu 20 lutego 2017 14:55

Ketchup Heinz i mydło Dove jednak nie trafią pod wspólny parasol fot. shutterstock

Kraft Heinz, amerykański potentat rynku spożywczego, zaproponował holendersko-brytyjskiemu Unileverowi połączenie, dzięki któremu mydło Dove i keczup Heinz znalazłyby się w jednym koncernie. Kraft jednak ostatecznie wycofał ofertę - informuje pb.pl.

Unilever odrzucił propozycję, jednak same spekulacje o możliwości połączenia sprawiły, że akcje koncernu na giełdzie w Londynie drożały o 15 proc., a w Amsterdamie o 11 proc. W handlu przedsesyjnym w Nowym Jorku akcje Kraft Heinza drożały o blisko 4 proc. Kraft Heinz zaoferował za przejęcie Unilevera 143 mld USD, czyli 50 USD za walor.

Po piątkowej zwyżce wycena rynkowa producenta majonezu Hellmann’s sięgnęła 113 mld USD, co oznacza, że oferta dałaby 30 mld USD premii. W reakcji na doniesienia rynkowe Kraft Heinz poinformował, że przedstawił „kompleksową propozycję” i będzie dążył do porozumienia w kwestii warunków. Jednak już w niedzielę, 19 lutego, amerykański gigant wycofał swoją ofertę. 

Więcej czytaj w serwisie  www.pb.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

Z INNEJ SKRZYNKI

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.