Green Factory i Jeronimo Martins wspólnie edukują jak zdrowo jeść

Autor: www.sadyogrody.pl/ www.portalspozywczy 24 października 2017 13:52

Green Factory i Jeronimo Martins wspólnie edukują jak zdrowo jeść fot. shutterstock

Jeden z największych producentów warzyw w Polsce – Green Factory oraz największa sieć spożywcza w naszym kraju – Biedronka połączyły siły, by wspólnie edukować młode pokolenia Polaków w zakresie zdrowego żywienia. W ten sposób powstał program Zielona Kraina, który objął już warsztatami 13 000 dzieci na terenie całego kraju. Ze względu na zgodność z podstawą programową klas czwartych i zasadami Piramidy Zdrowego Żywienia oraz aktywności fizycznej patronat nad programem objął Instytut Żywności i Żywienia.

- Od lat obserwujemy niezwykle niepokojące tendencje związane z tyciem młodych Polaków. W 2007 roku nadwagę lub otyłość miało 19,2% dziewcząt oraz 13,6% chłopców. Siedem lat później, w roku 2014 liczby te wzrosły kolejno do 31,4% dla dziewczynek i aż do 57,1% chłopców w grupie wiekowej 11 15 lat. Liczby te są zatrważające, zwłaszcza w zestawieniu z badaniami, które pokazują ze aż 90% dzieci w Polsce żywi się nieprawidłowo spożywając nadmiar cukru, soli i tłuszczu. Dzieci jedzą zbyt mało posiłków, nie mają dostatecznej podaży witamin C, D i E oraz wapnia. W konsekwencji obciążone są ryzykiem chorób przewlekłych takich jak nadciśnienie, nowotwory, cukrzyca typu 2, zawał, udar oraz osteoporoza. Właśnie, dlatego tak ważna jest edukacja dotycząca zdrowego żywienia, w którą wpisuje się program Zielona Kraina. Ze względu na jego wysoką wartość merytoryczną oraz zgodność z założeniami nowej piramidy zdrowego żywienia oraz aktywności fizycznej Instytutu Żywności i Żywienia zdecydowaliśmy się na wsparcie programu, jako oficjalny partner – zapewnia Hanna Stolińska, dietetyk Instytutu Żywności i Żywienia. 

Ze względu na tak niepokojące tendencje w zakresie zdrowia dzieci powstał program Zielona Kraina. Odwołując się do nowej piramidy zdrowego żywienia i aktywności fizycznej program już trzeci rok propaguje wśród czwartoklasistów wiedzę na temat zdrowego żywienia. 

Program Zielona kraina jest bezpośrednią odpowiedzią na potrzebę społeczną w zakresie edukacji żywieniowej dzieci i młodzieży. Unikalnością projektu jest jego formuła czyli warsztaty łączące cześć teoretyczną z praktyczną formą wykorzystania zdobytej wiedzy. Wszystko w przyjaznej uczniom atmosferze nauki przez zabawę i odkrywania kulinarnych inspiracji jakie kryją w sobie zielone warzywa liściaste.

- Jako lider kategorii firma Green Factory jest szczególnie odpowiedzialna za działania edukacyjne w zakresie popularyzacji świeżych warzyw w codziennej diecie. To nasza misja i narzędzie rozwoju rynku warzyw w Polsce. By nadać przedsięwzięciu efekt skali i tym samym umożliwić znacznie większej liczbie dzieci uczestnictwo w zajęciach, do programu Zielona kraina zaprosiliśmy Jeronimo Martins Polska i sieć sklepów Biedronka. W realizacji celów Zielonej krainy nieocenionym wsparciem okazała się opieka merytoryczna Instytutu Żywności i Żywienia. W efekcie udało się stworzyć ogólnopolską akcję edukacji żywieniowej opartą na kompetencjach i partnerstwie firm. Aby nadać przedsięwzięciu efekt skali i tym samym umożliwić znacznie większej liczbie dzieci uczestnictwo w zajęciach do programu przystąpiła sieć Biedronka - dodaje Sylwia Kalska-Myziak.

- Jako największa sieć spożywcza w Polsce mamy realny wpływ na to, co znajduje się codziennie na talerzach Polaków. Świadomość jak duża jest to odpowiedzialność powoduje, że podejmujemy różnorodne działania promujące zdrowe odżywianie. Jednym z takich działań, z którego jesteśmy szczególnie dumni, jest program warsztatów edukacyjnych dla dzieci Zielona Kraina przeznaczony dla uczniów klas czwartych. Program wspierany jest przez naszego wieloletniego partnera - Instytut Żywności i Żywienia, który zdecydował się zostać jego partnerem merytorycznym oraz Green Factory, naszego dużego partnera biznesowego. To partnerstwo jest niezbędne by mądrze i skutecznie działać. Zielona Kraina, która w atrakcyjny i praktyczny sposób promuje zbilansowaną i urozmaiconą dietę, ma szanse wpłynąć na kształtowanie postaw żywieniowych młodych ludzi, a dzięki temu zapewnić im zdrowsze życie w przyszłości – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR Jeronimo Martins Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

Z INNEJ SKRZYNKI

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.