1 lipca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Owoców oraz Dzień Polskiej Borówki

Autor: www.sadyogrody.pl 01 lipca 2017 09:47

1 lipca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Owoców oraz Dzień Polskiej Borówki fot. shutterstock.com

1 lipca mają swoje święto truskawki, maliny, borówki czy czereśnie - obchodzimy bowiem Międzynarodowy Dzień Owoców. To także Dzień Polskiej Borówki - święto tego owocu, sukcesu branży i początek zbiorów 2017.

Dzień polskiej Borówki to wyraźny akcent na miejsce produkcji i integrację producentów. Promocja walorów borówki, nazywanej owocem XXI wieku, oraz sukcesu branży, która stworzyła modę na polską borówkę na świecie. 1 lipca to data rozpoczęcia zbiorów. Data oczekiwana przez plantatorów po wielu tygodniach przygotowań i edukowania konsumentów - prezentowania plantacji i etapów produkcji.

1 lipca plantatorzy z całej Polski spotkają się w Warszawie, by uroczyście otworzyć sezon 2017. W programie prezentacja walorów borówki, wieloetapowej pracy na plantacjach oraz sukcesów polskich plantatorów. Sezon otworzy degustacja dokonana przez najmłodsze dziecko w borówkowej branży. Będzie nim 10-miesięczny Staś Pieńko, syn i wnuk lubelskich plantatorów. Rozpoczynający się sezon będzie pierwszym w jego życiu. O przywilej otwarcia sezonu rywalizował również z 10 miesięczną Jagodą Wichłacz, córką plantatorów ze wsi Kępno w województwie zachodniopomorskim. Informacja o internetowym głosowaniu dotarła do blisko 50 tys. ludzi. 

Popularność borówki jest symbolem trendów i poszukiwania praktycznych sposobów na zdrowe życie. Dzień Polskiej Borówki promuje stałe miejsce jagodowych, w codziennej diecie. - Zdrowie jest priorytetem działań podejmowanych w ramach przygotowań do 1 LIPCA i od początku ważnym kryterium oceny całej komunikacji. Miało swój wpływ na identyfikację, biel koszulek, dobór partnerów – mówi Maciej Dolata, Partner w INSPIRE smarter branding, agencji strategicznej wspierającej plantatorów. Potencjał wizerunkowy jest olbrzymi. Borówka podbiła rankingi najzdrowszych owoców i ma świetną prasę. Jeśli dodamy do tego klimat panujący w branży i zdolność kreowania takich wydarzeń – możemy producentom borówki zazdrościć. 

- Ograniczona liczba spójnych pomysłów, konsekwencja i otwarta komunikacja sprawdzają się w działaniach producentów. Te działania w szybkim tempie budują wizerunek plantatorów borówki. To jest wyjście naprzeciw trendom. Konsumenci są coraz bardziej świadomi i chcą wiedzieć więcej o walorach produktów i o ich jakości. O tym „kto za nimi stoi”, jak myśli i jakim wartościom hołduje. To jest bardzo potrzebne zwłaszcza mniejszym producentom. Parasolowe działania prowadzone przed sezonem to coś, co służy wszystkim. Wzmacnia i zbliża nas do siebie, w czasach w których konkurujemy praktycznie z całym światem – mówi Mateusz Pilch, członek zrzeszenia Polish Berry Cooperative i grupy producenckiej BerryGroup.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

Z INNEJ SKRZYNKI

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI