W 2016 r. ruszy kampania promująca pomidory. Działania pochłoną 3 mln euro

Autor: www.portalspozywczy.pl/ pr 08 grudnia 2015 08:11

W 2016 r. ruszy kampania promująca pomidory. Działania pochłoną 3 mln euro fot. shutterstock

W 2016 roku na rynku polskim i niemieckim rusza kampania „Pomidory dobre z natury”. Jej pomysłodawca, Polskie Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków Pod Osłonami chce podnieść świadomość konsumentów na temat walorów odżywczych pomidorów i zwiększyć ich konsumpcję.

Polska produkuje 712 tysięcy ton pomidorów. 80 proc. produkcji trafia na rynek krajowy, pozostała część na eksport. Największym unijnym odbiorcą polskich pomidorów są Niemcy.

- Zależy nam na wzmocnieniu pozycji polskich warzyw na rynku naszego zachodniego sąsiada. Chcemy upewnić niemieckich konsumentów, że pomidory z Polski mają wysoką jakość i wspaniałe walory smakowe i odżywcze – informuje prezes Stowarzyszenia Maciej Mularski.

Kampania „Pomidory dobre z natury” ruszy w 2016 roku i potrwa 3 lata. Jej budżet to 3 mln euro. Celem działań jest promocja walorów odżywczych pomidorów oraz zwiększenie ich spożycia na rynku polskim i niemieckim. Stowarzyszenie chce także wzmocnić pozytywny wizerunek pomidorów produkowanych w Polsce jako warzyw wysokiej jakości, smacznych, bogatych w walory odżywcze.

Najważniejszą grupą docelową kampanii są konsumenci. Ale działania skierowane będą również do blogerów kulinarnych, dziennikarzy i liderów opinii, a także dystrybutorów warzyw i przedstawicieli sieci handlowych.

Organizatorzy chcą dotrzeć do konsumentów za pośrednictwem działań medialnych oraz Internetu, a także poprzez bezpośrednie spotkania – eventy, akcje promocyjne w sklepach, warsztaty w szkołach czy udział w targach. Na specjalnie stworzonej stronie internetowej, prowadzonej w języku polskim i niemieckim, znajdzie się szeroki zakres informacji na temat pomidorów, a także gry interaktywne, konkursy wiedzy i relacje ze wszystkich spotkań. Dodatkowo w ramach kampanii na antenie ogólnopolskich stacji telewizyjnych zostaną wyemitowane spoty promujące spożycie tych warzyw, a w prasie regionalnej, kobiecej i w ogólnopolskich dziennikach zostaną opublikowane edukacyjne materiały.

Roczne spożycie pomidorów w Polsce w 2014 roku wyniosło 9,96 kg/osobę. Jak informują dietetycy, powinniśmy często spożywać te niezwykle cenne warzywa. Pomidor o wadze ok. 180 g pokrywa aż 60 proc. naszego dziennego zapotrzebowania na witaminę C i 25 proc. na witaminę E. Ponadto warzywo zawiera liczne witaminy i minerały – wit. B, potas, wapń, magnez czy żelazo.

Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami ma nadzieję, że po zakończeniu trzyletnich działań wzrośnie spożycie pomidorów na rynku polskim i niemieckim. Będzie to korzystne nie tylko dla konsumentów, którym te warzywa dostarczą cennych składników odżywczych, ale również dla polskich producentów.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI