Szykuje się minirewolucja na rynku ziemniaków

Autor: Puls Biznesu 09 września 2016 10:26

Szykuje się minirewolucja na rynku ziemniaków fot. shutterstock.com

Producenci ziemniaków dostrzegli potencjał we współpracy i urozmaiconej ofercie. Czas na edukację konsumentów i rozwój na kurczącym się rynku - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Polacy zjadają bezpośrednio około 3,5 mln t ziemniaków. I to walkę o ten rynek w końcu rozpoczęła branża. — Stowarzyszenie Polski Ziemniak istnieje kilkanaście lat. Od zeszłego roku widać jednak tu większe poruszenie. Zebraliśmy się, zjednoczyliśmy i próbujemy edukować, informować oraz stworzyć szanse na kurczącym się rynku — mówi w rozmowie z "PB", Łukasz Ostrowicz z firmy Bugaj. Przyznaje, że na wzrost nie liczy. Przynajmniej na razie.

Jak dodaje, szansą w tym momencie jest zwiększanie różnorodności, które sprawia, że klienci interesują się daną kategorią. Taką minirewolucję widać już w dużych sklepach. Mamy ziemniaki do sałatek i do frytek. Klienci zaczynają uczyć się, że ziemniaki mają różne kolory i różne smaki. Dla producentów to szansa na dostarczanie towaru z większą wartością dodaną — posortowanego, popakowanego — a więc na uzyskanie lepszej ceny .

Zdaniem Łukasza Ostrowicza, spadek konsumpcji to tylko jeden z problemów branży. Drugim są niskie ceny, które uniemożliwiają rozwój.

Więcej w "Pulsie Biznesu".

WIĘCEJ NA TEMAT

WARZYWA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI