SPPIOPO chce integrować producentów warzyw pod osłonami

Autor: www.sadyogrody.pl/pr 07 października 2015 08:03

SPPIOPO chce integrować producentów warzyw pod osłonami W ciągu ostatnich 5 lat średnia wielkość spożycia pomidorów na mieszkańca w ciągu roku wynosiła 9,98 kg na osobę/ fot. shutterstock

- Najważniejszymi celami Stowarzyszenia Producentów Pomidorów i Ogórków Pod Osłonami jest reprezentowanie zbiorowych interesów członków przed organami władzy ustawodawczej i wykonawczej, terenowymi organami rządowej administracji i organami samorządu terytorialnego oraz państwowymi jednostkami organizacyjnymi, a także pośredniczenie w działaniach w stosunku do osób trzecich i współpraca w zakresie procesów legislacyjnych - mówi Maciej Mularski, prezes SPPiOPO.

- Do naszych kompetencji należy również podnoszenie wiedzy i umiejętności efektywnego gospodarowania, upowszechnianie osiągnięć naukowych z zakresu warzywnictwa pod osłonami, współudział w pracach badawczych i naukowych, wspieranie działań edukacyjnych, w tym w zakresie ekologii i ochrony środowiska – dodaje Maciej Mularski.

Jak twierdzi prezes SPPIOPO, stowarzyszenia dużą wagę przykłada do wymiany informacji rynkowych dotyczących warzyw szklarniowych ze szczególnym uwzględnieniem pomidorów i ogórków oraz do promocji wysokiej jakości polskich warzyw szklarniowych oraz ich spożycia ze względu na  walory zdrowotne i smakowe.

Stowarzyszenie za kluczowy cel stawia sobie integrację wewnątrz branży, wymianę doświadczeń, wspomaganie przedsiębiorczości oraz rozwoju techniki i innowacyjności, wdrażanie nowych rozwiązań technicznych w codziennej pracy ogrodniczej.

- Do najistotniejszych działań, jakie podjęło SPPIOPO, możemy zaliczyć m.in. poprawę efektywności czynności kontrolnych identyfikacji i oznakowania produktów, eliminowanie nieuczciwych praktyk na rynku, tworzenie grup zakupowych, udział w konsultacjach społecznych PROW 2014-2020. Ważną rolę odegraliśmy w działaniach związanych z embargiem nałożonym przez Federację Rosyjską oraz w reakcji na wzmożone kontrole na granicy polsko-czeskiej – podkreśla Maciej Mularski.

Maciej Mularski mówi, że w kwietniu złożona została w Agencji Rynku Rolnego dokumentacja związaną z programem „Pomidory dobre z natury". - Program przeszedł  pozytywną weryfikację w ARR, a obecnie znajduje się w Komisji Europejskiej. W przypadku otrzymania dofinansowania, w 2016 roku wystartuje 3-letnia kampania promocyjno-informacyjna dotycząca właśnie pomidorów. Działania będą prowadzone na terenie Polski oraz Niemiec, a ich celem będzie zwiększenie spożycia pomidorów poprzez uświadomienie konsumentom korzyści płynących z ich spożywania – mówi.

Według Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej na przestrzeni ostatnich 5 lat średnia wielkość spożycia pomidorów na mieszkańca w ciągu roku wynosiła zaledwie 9,98 kg na osobę przy wartości 9,84 kg w roku 2012.

WIĘCEJ NA TEMAT

WARZYWA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI