Rynek ziemniaków czeka rewolucja? Producenci będą się organizować

Autor: Puls Biznesu 19 września 2016 11:20

Rynek ziemniaków czeka rewolucja? Producenci będą się organizować Przemysł odbiera ponad 2 mln t ziemniaków, około 1,5 mln t przeznaczana jest na reprodukcję i nasadzenia, bezpośrednio zjadamy około 3,5 mln t. / fot. pixabay

Producenci najpopularniejszego warzywa dostrzegli potencjał we współdziałaniu i urozmaiconej ofercie. Czas na edukację konsumentów - informuje Puls Biznesu.

Przemysł odbiera ponad 2 mln t ziemniaków, około 1,5 mln t przeznaczana jest na reprodukcję i nasadzenia, bezpośrednio zjadamy około 3,5 mln t. I to walkę o ten rynek w końcu rozpoczęła branża.

Łukasz Ostrowicz z firmy Bugaj przypomina, że Stowarzyszenie Polski Ziemniak istnieje kilkanaście lat. Jego zdaniem od zeszłego roku widać jednak tu większe poruszenie. Dlatego producenci zebrali się i próbują edukować, informować oraz stworzyć szanse na kurczącym się rynku.

Ekspert dodaje, że w tym momencie jest zwiększanie różnorodności, które sprawia, że klienci interesują się daną kategorią. Taką minirewolucję widać już w dużych sklepach. Mamy ziemniaki do sałatek i do frytek. Klienci zaczynają uczyć się, że ziemniaki mają różne kolory i różne smaki. Jego zdaniem, spadek konsumpcji to tylko jeden z problemów branży. Drugim są niskie ceny, które uniemożliwiają rozwój.

Lepsza organizacja pomogłoby też rozruszać eksport. Z roku na rok jest coraz niższy. W zeszłym roku wyniósł 16 tys. t, a rok wcześniej 22 tys. t, jak podaje Wiesław Dzwonkowski z IERiGŻ. Problemem jest bakterioza pierścieniowa, czyli choroba, która eliminuje naszego ziemniaka z wielu krajów.

Więcej w Pulsie Biznesu. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

WARZYWA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.