PARTNER SERWISU

Rusza kampania "Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców"

Autor: www.sadyogrody.pl/pr 20 czerwca 2016 14:45

Rusza kampania "Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców" Ma ona zachęcać do regularnego spożywania polskich warzyw i owoców, szczególnie tych sezonowych / fot. shutterstock

Rozpoczęła się 6. edycja kampanii „Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców”. Ma ona zachęcać do regularnego spożywania polskich warzyw i owoców, szczególnie tych sezonowych.

Wraz z początkiem 2016 r. eksperci Instytutu Żywności i Żywienia (IŻŻ) wprowadzili nową wersję piramidy żywienia, której nadrzędnym celem jest modyfikacja nawyków żywieniowych Polaków. Największą zmianą względem poprzedniej wersji piramidy jest „awans” warzyw i owoców na pierwsze miejsce wśród grup produktów spożywczych zalecanych do spożycia.

– Tegoroczna edycja kampanii „Pora na pomidora” idealnie wpisuje się w najnowsze zalecenia naukowców. Od lat, w ramach kampanii, przekonujemy, by warzywa i owoce stanowiły podstawę zbilansowanej diety każdego z nas. Gotowane, pieczone czy surowe – powinny jak najczęściej pojawiać się na naszym talerzu. Chcemy pokazać rodzicom, jak zadbać o właściwy sposób odżywiania dzieci oraz przekonać do regularnego jedzenia polskich warzyw i owoców, które są cennym źródłem witamin i minerałów – mówi Agnieszka Falba-Gałkowska, dyrektor biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, organizatora kampanii „Pora na pomidora”.

Organizatorem działań, sfinansowanych ze środków Funduszu Promocji Owoców  i Warzyw, jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych.

WIĘCEJ NA TEMAT

WARZYWA

PARTNER SERWISU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI