
Rozpoczęła się 6. edycja kampanii „Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców”. Ma ona zachęcać do regularnego spożywania polskich warzyw i owoców, szczególnie tych sezonowych.
Wraz z początkiem 2016 r. eksperci Instytutu Żywności i Żywienia (IŻŻ) wprowadzili nową wersję piramidy żywienia, której nadrzędnym celem jest modyfikacja nawyków żywieniowych Polaków. Największą zmianą względem poprzedniej wersji piramidy jest „awans” warzyw i owoców na pierwsze miejsce wśród grup produktów spożywczych zalecanych do spożycia.
– Tegoroczna edycja kampanii „Pora na pomidora” idealnie wpisuje się w najnowsze zalecenia naukowców. Od lat, w ramach kampanii, przekonujemy, by warzywa i owoce stanowiły podstawę zbilansowanej diety każdego z nas. Gotowane, pieczone czy surowe – powinny jak najczęściej pojawiać się na naszym talerzu. Chcemy pokazać rodzicom, jak zadbać o właściwy sposób odżywiania dzieci oraz przekonać do regularnego jedzenia polskich warzyw i owoców, które są cennym źródłem witamin i minerałów – mówi Agnieszka Falba-Gałkowska, dyrektor biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, organizatora kampanii „Pora na pomidora”.
Organizatorem działań, sfinansowanych ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych.
4,25
Targ Piast (Wrocław)3,35
Świętokrzyski Rynek Hurtowy Sp. z o.o.5,00
TMSZB (Sandomierz)5,30
Podlaskie CRT (Białystok)12,00
Praska Giełda Spożywcza (Ząbki)5,00
Praska Giełda Spożywcza (Ząbki)4,25
TMSZB (Sandomierz)2,00
Podlaskie CRT (Białystok)5,00
Podlaskie CRT (Białystok)4,43
Bronisze (Warszawa)9,00
Rolhurt (Przecław)0,60
Bronisze (Warszawa)0,80
Targ Piast (Wrocław)6,00
Rolhurt (Przecław) CHF
3,48 -0,08%
GBP
4,78 -0,19%
USD
3,37 -0,08%
ON
4,65 -1 gr
LPG
2,05 -1 gr