Przyszłością rynku marchwi są innowacyjne uprawy i formy przetworzenia

Autor: Puls Biznesu 04 października 2016 09:25

Przyszłością rynku marchwi są innowacyjne uprawy i formy przetworzenia fot. shutterstock.com

Marchew wprawdzie nie jest modna jak jarmuż, ale to ona ma szanse na wielką, choć cichą karierę - przekonuje SVZ, gigant w przetwórstwie owoców i warzyw (posiadający uprawy również nad Wisłą), na łamach portalu Beverage Daily. Polska jest największym producentem tego warzywa w UE, a na świecie numerem 6 - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Zdaniem Andrzeja Szwai, prezesa grupa producentów Carota, rynek na tradycyjną marchew, mrożoną i świeżą, się skończył i nie da się tu nic więcej ugrać. Rozwiązaniem jest dogadanie się z naukowcami, badania i patenty na zupełnie inne formy jej przetworzenia. Tym właśnie zajęła się firma SVZ, która znalazła niszę, zainwestowała w marchew fioletową, z której wytrąca barwnik i go sprzedaje. Jako naturalny, zdrowyprodukt ma wzięcie.

Prezes Caroty tłumaczy, że obecne rynkowe ceny marchwi pokrywają zaledwie połowę kosztów produkcji.

- Jako grupa jesteśmy wyspecjalizowani w marchwi, ale w związku z taką sytuacją na rynku zaczęliśmy dywersyfikację i uprawiamy m.in. cebulę. Sięgamy też po mniej typowe odmiany marchwi, np. tę, z której robi się baby carrot - mówi Andrzej Szwaja na łamach "PB".

Więcej w "Pulsie Biznesu".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

WARZYWA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.