Produkcja i konsumpcja brokułów w Polsce będą rosnąć?

Autor: www.sadyogrody.pl 23 marca 2016 15:52

Produkcja i konsumpcja brokułów w Polsce będą rosnąć? fot. shutterstock

- Szacujemy, że w Polsce są perspektywy nie tylko na wzrost produkcji, ale również konsumpcji. Ma to związek m.in. z rosnącą zamożnością społeczeństwa i stale wzrastającym odsetkiem świadomych konsumentów. Polska część swojej produkcji brokułów eksportuje, między innymi do Skandynawii, Czech, Słowacji czy Wielkiej Brytanii - mówi serwisowi www.sadyogrody.pl Przemysław Ciesielski ze Stowarzyszenia Promocji Brokuła.

- W Polsce coraz powszechniej obowiązuje trend – wiem, co jem. Polacy chętniej sięgają po żywność naturalną, rośnie świadomość certyfikatów żywności tradycyjnej, regionalnej, ekologicznej. Większą wagę przykładamy do czytania etykiet i zdrowych nawyków żywieniowych kreowanych już od najmłodszych lat - dodaje Przemysław Ciesielski ze Stowarzyszenia Promocji Brokuła.

Co ciekawe brokuły pojawiły się w polskiej diecie stosunkowo niedawno, jednak pod względem wskaźników spożycia przegoniły kalafiora. Ich konsumpcja z roku na rok rośnie, co świadczy o tym, że Polacy cenią to warzywo ze względu na jego smak i walory odżywcze.

Do tego warto wspomnieć, że owoce i warzywa zajmują pierwsze miejsce w nowej Piramidzie Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej ogłoszonej niedawno przez Instytut Żywności i Żywienia. To duża szansa dla brokułów, które dzięki promocji zdrowych nawyków żywieniowych mogą w większych ilościach zagościć w diecie Polaków.

- Działania Stowarzyszenia Promocji Brokuła będą oparte na informowaniu społeczeństwa o bogatych walorach odżywczych tego warzywa oraz jego szerokim zastosowaniu w polskiej kuchni. Pod hasłem „Z reguły stawiam na brokuły” chcemy edukować poszczególne grupy wiekowe konsumentów, informować o zaletach regularnej konsumpcji tego warzywa przez najmłodszych, sportowców, osoby cierpiące na różne schorzenia czy dbające o linię. W tym celu nawiążemy współpracę z dietetykami, liderami opinii, kucharzami. W ramach naszych działań przewidujemy spotkania bezpośrednie z konsumentami, działania za pośrednictwem Internetu i mediów społecznościowych. Opracujemy również serię wydawnictw i gadżetów, które w atrakcyjny sposób będą przypominać o walorach brokułów i ich częstym spożyciu - zapewnia Przemysław Ciesielski ze Stowarzyszenia Promocji Brokuła.

Duży nacisk w kampanii Stowarzyszenie będzie stawiać na jakość brokułów produkowanych w Polsce.

- Konsumenci coraz uważniej wybierają produkty spożywcze, kupują dla siebie i swoich bliskich to, co najlepsze. Dlatego też część naszych działań skierowana będzie do rolników – producentów brokułów, których z kolei będziemy edukować odnośnie najlepszych zasad agrotechnicznych w produkcji tych warzyw - dodaje Przemysław Ciesielski.

WIĘCEJ NA TEMAT

WARZYWA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI