Prezes Citroneksu: Chcemy integrować producentów pomidorów malinowych Tomimaru Muchoo

Autor: Albert Katana/www.sadyogrody.pl 13 sierpnia 2019 11:24

Prezes Citroneksu: Chcemy integrować producentów pomidorów malinowych Tomimaru Muchoo Rafał Zarzecki, prezes grupy Citronex /P.Pawłowski (ŻelaznaStudio)

- Klienci od początku pokochali pomidory malinowe odmiany Tommimaru Muchoo za wyjątkowy smak. Współpracując ściśle od wielu lat z sieciami handlowymi wiemy co klienci lubią i czego oczekują, co się sprzedaje bardzo dobrze, a co słabo – mówi w wywiadzie dla sadyogrody.pl, Rafał Zarzecki, prezes grupy Citronex oraz inicjator stowarzyszenia "Malinowy Król".

Stowarzyszenie Malinowy Król to organizacja polskich producentów, od lat zajmujących się uprawą pomidorów. Łączy ich także to, że od lat popularyzują w Polsce pomidory malinowe odmiany Tomimaru Muchoo.

Twierdzicie, że pomidory malinowe odmiany Tommimaru Muchoo wg badań są najbardziej lubianymi pomidorami w Polsce. Kto robi takie badania, na czyje zlecenie? Czy badanie rynku produktów spożywczych przez profesjonalne firmy na zlecenie producentów żywności powinno stać się normą?

W tym przypadku nie trzeba angażować drogich firm badających rynek spożywczy, by to wiedzieć na 100% ,że ulubionymi przez Polaków pomidorami są pomidory malinowe odmiany Tomimaru Muchoo. Klienci od początku pokochali tę odmianę za wyjątkowy smak. Współpracując ściśle od wielu lat z sieciami handlowymi wiemy co klienci lubią i czego oczekują, co się sprzedaje bardzo dobrze a co słabo.

Jeśli chodzi o badanie rynku to dużo firm badających segmenty i kategorie spożywcze ma dane na temat najróżniejszych produktów. Ilość danych jest bardzo duża, ale czy ktoś z producentów chce korzystać z tych danych to sprawa jego wyboru. Myślę, że czasami dobrze jest wiedzieć na podstawie badań jakie będą trendy w branży FMCG.

Jeśli rzeczywiście pomidory Tommimaru Muchoo są tak popularne, po co organizować się, wydawać pieniądze na promocję w ramach stowarzyszenia Malinowy Król? Czy promocja produktu który świetnie się sprzedaje jest konieczna?

W mojej opinii taka inicjatywa jest konieczna właśnie z tego powodu, że pojawiają się inne odmiany, które mają inne walory smakowe (nie tak dobre jak Tomimaru Muchoo czyli wysoki Brix i smak umami) a konsumenci z całą pewnością będą rozczarowani smakiem pomidora, który nie przypomina malinowego, którego do tej pory kupowali.

Generalnie konsument wie co jest dobre, ale czasami może zostać wprowadzony w błąd oczekując znanego smaku i jakości, a dostając coś innego i tu jest ryzyko.

To jest jak z każdą dobrą rzeczą, którą znamy, przez pogorszenie jakości możemy stracić uznanie klientów, którzy nie będą chcieli płacić więcej za pomidor malinowy, który smakuje tak samo jak dużo tańszy pomidor czerwony.

Podsumowując klient nie zapamięta ceny jaką zapłacił, ale jakość jaką otrzymał.

Jaki procent producentów pomidora Tommimaru Muchoo należy do stowarzyszenia Malinowy Król? Czy dzięki przynależności do organizacji większości producentów, SMK jest realnym partnerem handlowym dla sieci?

80% tych dużych oraz mniejsi, którzy wierzą, że ta inicjatywa ma sens. Oczywiście są poza SMK także rozproszeni bardzo mali producenci lokalni produkujący na małych powierzchniach tę odmianę, których ciężko policzyć. Ważne, że ciągle dołączają nowi. Na pytanie czy większość członków jest realnymi partnerami dla dużych sieci odpowiem – nie sądzę, ponieważ chodzi o nawiązanie długofalowych relacji i zapewnienie odpowiednich ilości na czas. Oczywiści lokalnie promowanie „Malinowego Króla” to też świetny kierunek promocji i działań handlowych.

Jednym z zadań stowarzyszenia jest “przeciwdziałanie wprowadzaniu w błąd konsumentów co do odmiany pomidora malinowego bądź kraju pochodzenia”. Co to za proceder i w jaki sposób chcecie mu się przeciwstawiać?

WIĘCEJ NA TEMAT

WARZYWA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.