Pomidorowa rewolucja w malinowym kolorze

Autor: Puls Biznesu 21 kwietnia 2017 09:35

Pomidorowa rewolucja w malinowym kolorze fot. pixabay

Konsumpcja nie rośnie. Producenci mogą jednak dużo ugrać na podbijaniu jej wartości. W szklarniach dokonują się wielkie zmiany w kierunku… mniej wydajnych odmian - informuje Puls Biznesu.

— Malinówki jako jedna trzecia rynku to realna ocena, ale u nas te klasyczne, czerwone pomidory stanowią 5 proc. produkcji. Połowa należy do malinowych, a reszta do różnych „wynalazków”, np. papryczkowych, cherry i innych. Takie są trendy, ale uważam także, że te zwykłe są po prostu niesmaczne — twierdzi Rafał Zarzecki na łamach Pulsu Biznesu, wiceprezes Citroneksu.

— Pomidory malinowe mają większe wymagania klimatyczne niż klasyczne, więc są droższe. Ich uprawa wymaga inwestycji w wiele rozwiązań technologicznych, co podraża proces, a ich produkcja jest znacznie mniej efektywna. Jeżeli z danej jednostki otrzymujemy 100 zwykłych pomidorów, to malinowych — 60. Z tego wynika ich cena, która odstrasza część konsumentów i producentów — twierdzi Rafał Zarzecki. Niektórych jednak nie. I tych jest coraz więcej.

— Polska branża coraz częściej dostrzega, że nie tylko kilogramy się liczą, ale jakość, a więc także marże na produkcie bardziej skomplikowanym w wytworzeniu. Wciąż to biznes ryzykowny — raz się zarabia, raz traci, bo oprócz droższej i mniej wydajnej produkcji niższa jest też trwałość. Konsumentów to oczywiście nie interesuje, coraz chętniej szukają innych wersji pomidorów, więc musimy na te trendy odpowiadać — dodaje wiceprezes Citroneksu w Pulsie Biznesu.

Więcej w Pulsie Biznesu. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

WARZYWA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.