Citronex inwestuje w produkcję i paczkowanie sałaty

Autor: Puls Biznesu 25 listopada 2014 15:37

Citronex inwestuje w produkcję i paczkowanie sałaty fot. za primaflor.wordpress.com

Citronex dogadał się z hiszpańskim potentatem rynku sałaty. Razem wybudują w Polsce fabrykę paczkowania sałat i rozpoczną ofensywę handlową - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Citronex, właściciel największej dojrzewalni bananów w Polsce i dużego kompleksu szklarni pomidorowych, inwestuje w sałatę. Założył spółkę Primaflor Polska, w której połowę udziałów ma właściciel hiszpańskiej Grupy Primaflor, sałatowego potentata z obrotami sięgającymi 130 mln euro rocznie. Wspólnie chcą postawić w Polsce zakład.

- Projektujemy fabrykę i szukamy lokalizacji. Wybierzemy Piotrków Trybunalski lub Wrocław. Ten etap inwestycji to wydatek rzędu 10 mln euro. Na początek wstawimy dwie linie do pakowania sałat. Potem będziemy zakład rozbudowywać - mówi na łamach "PB", Rafał Zarzecki z zarządu Grupy Citronex.

Primaflor sprzedaje mieszanki sałat (ready-to-eat, czyli umyte i pocięte), zielone sałaty pakowane w całości, szpinak, bataty, czosnek i inne warzywa. Ma trzy fabryki. Uprawy hiszpańskiej firmy zajmują 6 tys. hektarów. Działa pod dwiema markami - Primaflor oraz Babyfresh.

Na razie Citronex jest przedstawicielem handlowym hiszpańskiego partnera. Sprzedaje już kilkadziesiąt tirów tygodniowo. Obszarem działania jest nasz region Europy.

Przez pół roku polska fabryka będzie pakować krajową sałatę, przez następne pół - importowaną - czytamy w "PB".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

WARZYWA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI