PARTNER SERWISU

3 mln euro na promocję pomidorów w Polsce i Niemczech

Autor: www.sppiopo.pl/www.sadyogrody.pl 13 maja 2015 15:39

3 mln euro na promocję pomidorów w Polsce i Niemczech fot. shutterstock

Program „Pomidory dobre z natury” powstał z inicjatywy Stowarzyszenia Producentów
Pomidorów i Ogórków pod Osłonami (SPPiOPO). Jego celem jest promocja spożycia
pomidorów na rynku polskim i niemieckim.

Polska jest piątym producentem pomidorów w Europie. Wg. SPPiOPO prawie osiemdziesiąt procent produkcji jest sprzedawane na polskim rynku, a pozostałe dwadzieścia procent stanowi eksport.

Głównymi odbiorcami polskich pomidorów były dotychczas: Rosja, Ukraina, Białoruś, Czechy, Niemcy i Wielka Brytania. Spośród tych sześciu krajów pięćdziesiąt procent eksportu do momentu wprowadzenia embargo przypadało na Rosję. W połączeniu z Ukrainą i Białorusią sięgał on siedemdziesięciu pięciu procent. Obecnie Rosja wraz z Niemcami to dwaj najwięksi importerzy pomidorów w Europie, a sąsiedztwo obu krajów stanowi dla Polski duży potencjał rozwoju eksportu tych warzyw.

Program „Pomidory dobre z natury” ma mieć charakter informacyjno-promocyjny i obejmować promocję za pośrednictwem internetu, prasy i telewizji. Wsparciem kampanii ma być udział w targach, organizacja eventów i współpraca z blogerami. Znaczna część budżetu tej kampanii skierowana jest do polskich konsumentów, pozostałe 20 proc. 3 mln Euro budżetu przeznaczone jest na działania na rynku niemieckim.

Projekt finansowany jest z budżetu Unii Europejskiej, Polski oraz Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami. 

WIĘCEJ NA TEMAT

WARZYWA

PARTNER SERWISU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI