WSP Społem: Polscy konsumenci zwracają uwagę na czysty skład sosów warzywnych

Autor: www.sadyogrody.pl 25 lutego 2017 10:07

WSP Społem: Polscy konsumenci zwracają uwagę na czysty skład sosów warzywnych fot. materiały prasowe

- Polski rynek FMCG znajduje się w trendzie spadkowym. Podobnie, jak w roku ubiegłym, przyczyną zmniejszającej się wielkości sprzedaży jest starzenie się społeczeństwa połączone z emigracją zarobkową. Sytuacja ta dotyczy również segmentu przypraw mokrych, w którym jesteśmy jednym z liderów. Tutaj pogarszające się wyniki sprzedażowe odnotowuje niemalże każda firma - mówi Zbigniew Mojecki, zastępca prezesa ds. handlowych WSP Społem.

- Nasza spółdzielnia uzyskała satysfakcjonujące rezultaty dotyczące zarówno wartości, jak i ilości sprzedawanych wyrobów w 2016 r. - zapewnia Zbigniew Mojecki.

Badania dotyczące zachowań polskich konsumentów dowodzą, że przywiązują oni dużą wagę do rodzimych tradycji kulinarnych. - Nabywcy wybierają wyroby wysokiej jakości, znane od pokoleń oraz niezmienne w smaku. Z drugiej strony, wzrasta zainteresowanie produktami nowoczesnymi i funkcjonalnymi. Ponadto z analiz jasno wynika, że polski konsument zwraca uwagę na opakowania i etykiety produktów. „Dobrze ubrane" wyroby determinują pierwszą opinię o produkcie, co często wpływa na decyzje zakupowe. Istotną rolę odgrywa także skład ketchupu, musztardy czy majonezu. Konsumenci są świadomi tego, co jedzą i co ważne, coraz częściej zwracają uwagę na jakość, a nie tylko na cenę danego wyrobu - wylicza.

- Jako jeden z liderów krajowego rynku dóbr spożywczych dokładamy wszelkich starań, by spełniać zmieniające się wymagania współczesnych konsumentów. Dla przykładu - wkraczamy małymi krokami w segment żywności funkcjonalnej, czyli takiej, która poza podstawowymi cechami wyróżnia się jeszcze czymś szczególnym - stanowi tzw. wartość dodaną. Dlatego w naszej ofercie znajdują się np. majonez Kielecki Omega-3 oraz Majonez Kielecki z czosnkiem. Kolejne nowości wprowadzimy na rynek najpewniej w połowie roku - mówi Zbigniew Mojecki.  

Wyroby WSP Społem dostępne są w większości sieci handlowych np. w  Makro, Selgros, Carrefour, Auchan, Kaufland, Tesco, Intermarche czy Leclerc. - Z roku na rok sukcesywnie zwiększamy liczbę kategorii produktowych oferowanych za pośrednictwem tego kanału.  Jesteśmy także obecni w mniejszych placówkach np. w sieci Żabka, Delikatesy Centrum oraz w sklepach osiedlowych. Bezpośrednio, za ich obsługę odpowiada zespół naszych przedstawicieli handlowych. Co więcej w niedługim czasie planujemy również nawiązanie współpracy z dyskontami -  widzimy w tym duży potencjał rozwoju - zapewnia Michał Mius.

Produkty spółki są również dostępne m.in. w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Australii czy w Kazachstanie. Jednocześnie firma stale poszukuje nowych rynków zbytu m.in. w krajach azjatyckich.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM