Wartość rynku soków wzrosła do 3,75 mld zł w 2015 r.

Autor: www.sadyogrody.pl 09 maja 2016 08:17

Wartość rynku soków wzrosła do 3,75 mld zł w 2015 r. fot. KUPS

Statystyczny Polak wydaje na soki, nektary lub napoje 98 zł w ciągu roku, to o 5 zł więcej niż rok wcześniej. - Kategoria soków, do której zaliczamy zarówno soki, jak i nektary oraz napoje, osiągnęła w 2015 r. 3,75 mld zł obrotu, co stanowi wzrost o ponad 5 proc. w perspektywie rocznej - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Rafał Skubisz, specjalista ds. obsługi klienta, dział współpracy z producentami, Nielsen.

Każdy z segmentów kategorii soków charakteryzuje się dodatnią dynamiką sprzedaży. - Jeżeli chodzi o kanały dystrybucji, to również mamy do czynienia ze wzrostem znaczenia dyskontów, w których sprzedaje się już niemal co trzeci produkt z tej kategorii. Należy jednak pamiętać, że to handel małoformatowy cały czas odpowiedzialny jest za większość sprzedaży kategorii soków - dodaje Rafał Skubisz z Nielsena.

Poza tym, asortyment w tej kategorii zmienia się dynamicznie. Rośnie znaczenie opakowań plastikowych (PET). - Pojawia się wiele nowych produktów, ale równie dużo produktów jest wycofywanych z rynku, dlatego ich łączna liczba pozostaje bez zmian. Około jednej piątej oferty produktowej soków, nektarów i napojów pojawiła się na półce nie wcześniej niż w 2014 r., a podobna wielkość została wycofana ze sprzedaży w tym samym czasie. Wprowadzane do handlu nowości stanowią najczęściej rozszerzenie obecnej już linii o następny wariant smakowy - dodaje ekspert z firmy Nielsen.

Kategoria soków może pochwalić się wyższym tempem wzrostu niż całą kategoria przetworów owocowo-warzywnych. - Zauważalny jest on w szczególności w kanale dyskontowym. Wpływ na tę dynamikę sprzedaży ma z pewnością zmieniająca się świadomość przeciętnego konsumenta co do jakości odżywiania się, jak i promowanie zdrowych zwyczajów żywieniowych przez producentów i sieci detaliczne - zapewnia Rafał Skubisz.

Zdaniem ekspertów do wzmocnienia innowacyjności rynku SNN przyczyniło się wprowadzenie na rynek napojów w opakowaniach plastikowych, co było możliwe dzięki przejściu na aseptyczny rozlew na zimno. Tak nowoczesna technologia pozwala ochronić wartości odżywcze produktu i wydłużyć czas przydatności do spożycia, zamieniając niepraktyczne szklane butelki na butelki plastikowe.

Wpływ na rozwój rynku miały także działania promocyjne przeprowadzane przez Krajową Unię Producentów Soków oraz przez samych producentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM