W Polsce rośnie popularność przekąsek owocowo-warzywnych

Autor: Mintel 01 grudnia 2015 14:31

W Polsce rośnie popularność przekąsek owocowo-warzywnych fot. materiały prasowe KUPS

Polscy konsumenci coraz bardziej doceniają walory smakowe i zdrowotne owoców i warzyw. Przetworzone owoce i warzywa pojawiają się w różnych formatach opakowań. Ostatnio szczególnie mocno rośnie w naszym kraju zainteresowanie zdrowymi, snack’owymi przekąskami w opakowaniach on-the-go. To coraz bardziej popularne formaty - zwłaszcza w czasach, kiedy tempo życia jest bardzo dynamiczne, a konsumenci w coraz większym stopniu dbają o zdrową dietę.

Polacy żyją w coraz szybszym tempie i coraz intensywniej. Pracują coraz dłużej i często nie mają czasu na zdrowy posiłek. Jednak mimo braku czasu i konieczności jedzenia w tzw. biegu chcą odżywiać się zdrowo.

W efekcie rośnie popularność przekąskowych formatów w kategorii produktów owocowo-warzywnych. To oferta dla zabieganych konsumentów, którzy chętnie sięgają po zdrowe alternatywy w opakowaniach on-the-go, np. owocowe lub owocowo-warzywne musy.

Z badań firmy Mintel wynika, że czterech na dziesięciu konsumentów w Polsce, twierdzi, że chętnie kupowaliby więcej produktów owocowo-warzywnych, gdyby były dostępne w mniejszych opakowaniach, wygodnych do spożycia podczas różnych okazji w ciągu dnia. Ponadto, co drugi konsument w Polsce deklaruje, że zamiast sięgania po mniej zdrowe przekąski, wybiera owoce i warzywa.

Zdaniem ekspertów, istnieje duży potencjał dla rozwoju kategorii zdrowych snack’ów w Polsce. Po tego typu produkty już dzisiaj coraz chętniej sięgają rodzice małych i starszych dzieci, a także dorośli. Kategoria ta mocno się rozwija. Na przykład, Maspex (pod marką Kubuś) i Bakoma (pod marką Bakuś) wypuściły już jakiś czas temu na rynek musy owocowe i owocowo-warzywne w formie saszetki, adresowane do dzieci. Bakoma weszła także w segment musów dla szerszego grona odbiorców, również dorosłych, oferowanych w wygodnych plastikowych pojemniczkach. Z kolei firma Primavika podjęła się produkcji mieszanek z owoców i zbóż, aby zaoferować dodatkowe walory zdrowotne i zwiększyć uczucie sytości konsumentów.

Natomiast na rynku amerykańskim wdrożono wiele inspirujących przekąsek owocowo-warzywnych, na przykład zawierających takie składniki jak jarmuż, burak czy seler naciowy, a także różne zboża, ziarna i przyprawy. Taka taktyka może pomóc zaspokoić potrzeby posiadaczy bardziej wyrafinowanych podniebień również w Polsce i stworzyć więcej niezapomnianych wrażeń konsumpcyjnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI