W pierwszej połowie roku wyhamowała sprzedaż cydru

Autor: Rzeczpospolita 31 lipca 2016 13:15

W pierwszej połowie roku wyhamowała sprzedaż cydru W pierwszym półroczu wyhamowała sprzedaż jabłkowych trunków. Jednak reszta 2016 roku powinna być dla nich już znacznie lepsza / fot. shutterstock

W pierwszym półroczu wyhamowała sprzedaż jabłkowych trunków. Jednak reszta 2016 roku powinna być dla nich już znacznie lepsza - informuje Rzeczpospolita.

Młody rynek cydrów przyzwyczaił nas do skokowych zwyżek sprzedaży w poprzednich sezonach. Tylko w 2015 r. sprzedaż tych lekkich alkoholi z jabłek zwiększyła się o niemal 50 proc., do 12 mln litrów. Ten rok cydry zaczęły jednak lekką zadyszką, bo Polacy kupili ich nie więcej niż 7 mln litrów.

Jak  mówi Jerzy Kwaśniewski, prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa (ZPPRW) na łamach Rzeczpospolitej,w pierwszym półroczu 2016 r. sprzedaż cydru była stabilna i utrzymała się na poziomie sprzed roku. Dodaje, że spowodowały to dość chłodny początek lata oraz pojawienie się konkurencyjnych produktów z branży piwnej.

Największym rywalem cydru są piwa smakowe, w tym radlery (piwo jasne pełne z lemoniadą). W 2015 r. łączna sprzedaż mieszanek piwnych zwiększyła się o 17 proc.

Wyhamowanie na rynku cydru jest zdaniem branży chwilowe. A popyt na ten alkohol ponownie wystrzeli w – kluczowym dla niego – trzecim kwartale. Jak mówi szef ZPPRW, liczyą, że na koniec 2016 r. sprzedaż cydrów osiągnie zakładany wcześniej poziom 15 mln l. 

Więcej w Rzeczpospolitej. 

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI