Tymbark najsilniejszym reklamodawcą wśród producentów soków

Autor: Wirtualnemedia.pl 16 lipca 2015 13:05

Reklamy soków i nektarów w mediach pozainternetowych w od stycznia do maja 2015 r. warte były nieco ponad 52,6 mln zł. To zaledwie 0,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku - informuje serwis www.wirtualnemedia.pl.

Producenci soków blisko 80 proc. swoich budżetów, podobnie jak rok wcześniej, ulokowali w telewizji. Na reklamy w tym medium przeznaczyli 42,4 mln zł, o 3,1 proc. mniej niż przed rokiem.
Zredukowali też wydatki reklamowe w gazetach - o 51,2 proc. (do 110,7 tys. zł) i na outdoorze - o 45,7 proc. (do 1,1 mln zł).

Więcej na reklamach soków zarobiły magazyny - 7,4 mln zł ( wzrost o 37,9 proc.) i kina - 1,5 mln zł (wzrost o 15,2 proc.).

Liderem wydatków w kategorii soków była, podobnie jak rok temu, marka Tymbark, należąca do Grupy Maspex Wadowice. Na jej wsparcie przeznaczono 26,3 mln zł, czyli 13,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Maspex promował soki Tymbark jeszcze w sezonie zimowym, m.in. kampanią z zabawą dzieci i rodziców.

Reklamy Tymbarku kosztowały niemal czterokrotnie więcej niż jego głównych rynkowych konkurentów, takich jak Hortex, Łowicz czy Herbapol.

Więcej w serwisie  www.wirtualnemedia.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM