To nie koniec ery cydru!

Autor: Puls Biznesu 08 sierpnia 2018 13:00

To nie koniec ery cydru! fot. shutterstock

Cydr jabłkowy jeszcze kilka lat temu w zachwytach wrócił na konsumenckie stoły. Miał być dobrem narodowym, bo przecież w Polsce jabłek nie brakuje. Jak podaje "Puls Biznesu", moda na cydr minęła, a duże koncerny porzuciły jego produkcję. Jednak pomimo wszystko taki obrót sprawy może przekuć porażkę cydru w jego sukces.

Jak podaje "Puls Biznesu" w 2013 r., dzięki obniżce akcyzy, ruszyła budowa rynku cydru, a sadownicy i producenci alkoholi zacierali ręce. Potencjał tej branży widziały nawet duże koncerny alkoholowe. Jednak i Kompania Piwowarska i Grupa Żywiec, po tym jak zainwestowały w produkcje cydru, szybko się z niego wycofały.

Browary skupiły się na produkcji piwa o smaku jabłkowym, między innymi dlatego, że łatwiej jest je reklamować (co nie jest możliwe w przypadku cydru), a co za tym idzie - sprzedać.

Jednak jak podaje Robert Ogór, prezes winiarskiej Ambry, w rozmowie z "Pulsem Biznesu", to nie koniec ery cydru. Jego zdaniem cydr przechodzi ewolucję. - Po okresie, w którym występował jako kandydat do kategorii masowej, staje się produktem z kategorii premium - mówi Robert Ogór.

Tłumaczy, że cydr obronił się jako produkt naturalny i wysokojakościowy i przez taką grupę konsumentów jest pożądany.

Czytaj więcej w "Pulsie Biznesu".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.