Szef KUPS: Produkcją soków NFC zajmuje się około 120 firm w Polsce

Autor: Aneta Gwara/www.sadyogrody.pl 16 czerwca 2015 17:44

Szef KUPS: Produkcją soków NFC zajmuje się około 120 firm w Polsce Julian Pawlak, prezes KUPS

Rynek soków NFC to - według różnych źródeł - od 8 do około 15 proc. ogólnego rynku soków. - Jest to kategoria dynamicznie rozwijająca się, jednak nie byłoby dobrze, gdyby ten wzrost odbywał się kosztem soków tradycyjnych – mówi serwisowi www.sadyogrody.pl Julian Pawlak, prezes Krajowej Unii Producentów Soków.

Kategoria soków NFC stale się rozwija. – Jest to dobra wiadomość. Chciałbym, żeby ta kategoria rosła, jednak nie kosztem soków tradycyjnych z koncentratów – mówi Julian Pawlak.

Czy tak się faktycznie dzieje? – Na rynku soków z koncentratu jest pewnego rodzaju stagnacja, myślę że ta tendencja może się utrzymać. Tym bardziej, że produkcją soków NFC zajęło się w Polsce około 120 mniejszych i większych firm – komentuje.

Co wpływa na duże zainteresowanie sokami z kategorii NFC?

- Konsumenci postrzegają soki NFC jako lepsze niż tradycyjne, a nie jest to prawdą. Istniejące przepisy nie wyróżniają tej kategorii, a potwierdzają to dostępne badania. Te soki nie różnią się niczym – mówi Julian Pawlak.

Jego zdaniem czasem zdarza się, że w niektórych z nich jest mniej witaminy C. - Poza tym, wszystkie składniki są takie same, choć jest to kategoria, która jest postrzegana za „lepszą” w porównaniu do tradycyjnych soków – komentuje prezes KUPS. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.