Szef grupy LaSad: Polskie soki NFC są konkurencyjne cenowo na świecie

Autor: www.sadyogrody.pl 08 stycznia 2016 16:05

Szef grupy LaSad: Polskie soki NFC są konkurencyjne cenowo na świecie Michał Lachowicz, prezes konsorcjum grup producenckich Appolonia, szef grupy LaSad/ fot. sadyogrody.pl

- Soki NFC tłoczymy już od około 1,5 roku. Na dzień dzisiejszy rozwijamy ofertę, a zapotrzebowanie na tego typu produkty jest. Soki zarówno eksportujemy, jak i przeznaczamy na rynek wewnętrzny. Z wiadomych powodów eksport jest znacznie bardziej chłonny - mówi serwisowi www.sadyogrody.pl Michał Lachowicz, prezes konsorcjum grup producenckich Appolonia, szef grupy LaSad.

Według Michała Lachowicza, mając najtańsze jabłka na świecie mamy konkurencyjny cenowo soki NFC. - Trzeba jednak pamiętać, że przy eksporcie, nowe rynki zdobywa się wolniej. Jest mnóstwo rynków, na które takie soki można by wprowadzić – prowadzimy negocjacje – zobaczymy na ile skuteczne – dodaje.

- Mamy także w ofercie soki mulitiwitaminowe, które pochodzą z rozlewu zewnętrznego - z powodu ograniczonych mocy rozlewniczych. Zastanawiamy się nad inwestycją w tego typu rozlew, jednak jak nie starcza nam mocy produkcyjnych u nas w zakładzie to posiłkujemy się usługa rozlewania – komentuje Lachowicz.

Soki NFC (not from concentrate) podbiły serca konsumentów, według których określany jest jako naturalny, bezpośredni, świeżo tłoczony. Posiada naturalny, typowy dla danych owoców zarówno kolor, smak, jak i aromat.

W Polsce soki NFC mają 15,4 proc. udziału w całym rynku soków. Spośród krajów Europy najbardziej rozwinięty rynek sokowy jest we Francji z 62 proc. udziałem NFC w całym rynku. Drugie miejsce zajmuje Wielka Brytania - 41,9 proc. Soki bezpośrednie również dużą popularność zyskały w Norwegii - 26,1 proc., Hiszpanii - 24 proc. i Holandii - 21,6 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM