Sprzedaż cydru w Polsce dynamicznie rośnie

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 05 maja 2015 12:17

Sprzedaż cydru w Polsce dynamicznie rośnie fot. shutterstock

Cydr jest odkryciem ostatnich lat w Polsce i jego sprzedaż dynamicznie rośnie, ale dorównanie rynkowi piwa i osiągnięcie poziomu sprzedaży tego trunku jest niemożliwe – mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Piotr Kuc, wiceprezes zarządu firmy doradczej Augeo Ventures.

- Cydr z pewnością jest odkryciem ostatnich lat w Polsce, chociaż w krajach Europy Zachodniej zdobył popularność dużo wcześniej. We wszelkich bazach statystycznych jest klasyfikowany razem z perry (gruszkowym odpowiednikiem cydru) – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Kuc.

 - Szacunki producentów mówią, że w 2013 i 2014 roku sprzedano odpowiednio 2 i 15 mln litrów cydru oraz perry. Pomimo szybkiego wzrostu jest to ciągle produkt niszowy, którego dotychczas spróbowało ok. 40 proc. dorosłych Polaków. Alternatywą dla cydru i perry są piwa smakowe i miksy piwne, których sprzedaż w 2013 roku wyniosła 270 mln litrów – dodaje.

- Osiągnięcie takiego poziomu sprzedaży lub nawet zbliżenie się do niego jest dla cydru i perry niemożliwe, ponieważ tego rodzaju piwa są już znane konsumentom i zostały przez nich zaakceptowane – mówi również wiceprezes zarządu Augeo Ventures.

W 2014 roku Polacy wypili ponad 9 mln litrów cydru wobec 2 mln litrów rok wcześniej.

W 2015 roku możliwe jest podwojenie się rynku, a zgodnie z prognozą branży w ciągu pięciu lat rynek cydru w Polsce może osiągnąć wielkość 80 mln litrów, co odpowiada 2 proc. sprzedaży piwa (wg badań to właśnie piwo smakowe i jasne jest najczęściej zastępowane cydrem).

Czytaj więcej na www.portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.