Sprzedaż cydru w Polsce dynamicznie rośnie

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 05 maja 2015 12:17

Sprzedaż cydru w Polsce dynamicznie rośnie fot. shutterstock

Cydr jest odkryciem ostatnich lat w Polsce i jego sprzedaż dynamicznie rośnie, ale dorównanie rynkowi piwa i osiągnięcie poziomu sprzedaży tego trunku jest niemożliwe – mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Piotr Kuc, wiceprezes zarządu firmy doradczej Augeo Ventures.

- Cydr z pewnością jest odkryciem ostatnich lat w Polsce, chociaż w krajach Europy Zachodniej zdobył popularność dużo wcześniej. We wszelkich bazach statystycznych jest klasyfikowany razem z perry (gruszkowym odpowiednikiem cydru) – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Kuc.

 - Szacunki producentów mówią, że w 2013 i 2014 roku sprzedano odpowiednio 2 i 15 mln litrów cydru oraz perry. Pomimo szybkiego wzrostu jest to ciągle produkt niszowy, którego dotychczas spróbowało ok. 40 proc. dorosłych Polaków. Alternatywą dla cydru i perry są piwa smakowe i miksy piwne, których sprzedaż w 2013 roku wyniosła 270 mln litrów – dodaje.

- Osiągnięcie takiego poziomu sprzedaży lub nawet zbliżenie się do niego jest dla cydru i perry niemożliwe, ponieważ tego rodzaju piwa są już znane konsumentom i zostały przez nich zaakceptowane – mówi również wiceprezes zarządu Augeo Ventures.

W 2014 roku Polacy wypili ponad 9 mln litrów cydru wobec 2 mln litrów rok wcześniej.

W 2015 roku możliwe jest podwojenie się rynku, a zgodnie z prognozą branży w ciągu pięciu lat rynek cydru w Polsce może osiągnąć wielkość 80 mln litrów, co odpowiada 2 proc. sprzedaży piwa (wg badań to właśnie piwo smakowe i jasne jest najczęściej zastępowane cydrem).

Czytaj więcej na www.portalspozywczy.pl.

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI