Sprzedaż cydru może osiągnąć 18 mln litrów w 2015 r.

Autor: PAP 03 grudnia 2015 13:18

Sprzedaż cydru może osiągnąć 18 mln litrów w 2015 r. W 2013 r. sprzedaż cydru wyniosła 2 mln litrów, w ubiegłym roku było to już 9-10 mln litów. Szacuje się, że w tym roku sprzedaż będzie na poziomie 18 mln litrów/ fot. shutterstock

Coraz bardziej popularny jest cydr. Wpłynęła na to m.in. obniżka akcyzy w 2013 r., jak też popularyzacja tego napoju np. przez związki producentów jabłek - poinformowała w środę przewodnicząca rady głównej Polskiej Rady Winiarstwa Anna Kalinowska.

W 2013 r. sprzedaż cydru wyniosła 2 mln litrów, w ubiegłym roku było to już 9-10 mln litów. Szacuje się, że w tym roku sprzedaż będzie na poziomie 18 mln litrów.

W opinii Polskiej Rady Winiarstwa docelowo możliwa jest sprzedaż nawet 80 mln litrów cydru, czyli będzie to ok. 2 proc. wielkości rynku piwa w Polsce. Po cydr sięgają najczęściej młodzi ludzie z dużych miast.

Polska Rada Winiarstwa to największa organizacja w branży winiarskiej. W ostatnim okresie dokonano zmian w strukturze tej organizacji, przekształciła się ona w związek pracodawców.

W ramach Związku Pracodawców Polskiej Rady Winiarstwa powstają dwa komitety związane z dwoma grupami produktów winiarskich: Komitet Win Gronowych oraz Komitet Produktów Fermentowanych. 

Celem zmian - jak podkreśla zarząd Polskiej Rady Winiarstwa - jest przede wszystkim wykorzystanie potencjału, do którego można zaliczyć najwyższej klasy surowiec (jak jabłka, wiśnie, maliny czy porzeczki), tradycyjne receptury i wieloletnią praktykę związaną z wytwarzaniem wyrobów winiarskich np. miodów pitnych.

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI