Soki NFC mają duże szanse rozwoju na polskim rynku

Autor: www.sadyogrody.pl/KPMG 06 października 2016 12:13

Soki NFC mają duże szanse rozwoju na polskim rynku Przewiduj się, że w nadchodzących latach także i my będziemy kupować coraz więcej soków niepochodzących z koncentratu / fot. shutterstock

Chociaż w 2015 roku segment soków, nektarów i napojów owocowych swoją wartością nadal nie przewyższył roku 2010, kategoria ta została oceniona dość pozytywnie przez firmy z branży – podaje KPMG w raporcie „Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce”. Duże szanse rozwoju ma zwłaszcza podkategoria NFC (not from concentrate).

Według danych Euromonitor International opracowanych przez KPMG największą popularnością w Polsce w 2015 roku cieszyły się soki (100 proc. zawartości soku) – 46 proc. udziału. Na drugim miejscu znalazły się napoje owocowe (do 24 proc. zawartości soku) – 29 proc. Niewiele mniej udziału miały nektary (25–99 proc. zawartości soku) – 25 proc. W przeliczeniu na osobę Polacy kupili 35 litrów rocznie i wydali na to 37 euro na osobę.  W 2015 roku w UE najwięcej soków, nektarów i napojów owocowych sprzedano w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii.

Największym powodzeniem wśród soków cieszy się wciąż sok pomarańczowy: – Na czele rankingu wariantów smakowych nieprzerwalnie utrzymują się smaki, takie jak pomarańcza, jabłko, porzeczka czy multiwitamina. Spory segment rynku to kombinacje owocowe, czasami zawierające mało znane odmiany owoców czy super fruits – wymienia Anna Barabasz- Sawińska, marketing direktor CEE, Grupa Maspex.

Według prognoz KPMG duże perspektywy stoją przed podkategorią soków NFC (not from concentrate). Wprawdzie w ubiegłym roku segment soków NFC w Polsce stanowił zaledwie 2 proc. wolumenu oraz 4 proc. wartości sprzedaży soków, to w niektórych krajach Europy Zachodniej wartość ta przewyższa 50 proc. Przewiduje się, że w nadchodzących latach także i my będziemy kupować coraz więcej soków niepochodzących z koncentratu. Wartość tego segmentu może wzrosnąć w naszym kraju z 26,5 mln euro w 2015 roku do 39,7 mln euro w 2020 roku.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.