Soki NFC mają duże szanse rozwoju na polskim rynku

Autor: www.sadyogrody.pl/KPMG 06 października 2016 12:13

Soki NFC mają duże szanse rozwoju na polskim rynku Przewiduj się, że w nadchodzących latach także i my będziemy kupować coraz więcej soków niepochodzących z koncentratu / fot. shutterstock

Chociaż w 2015 roku segment soków, nektarów i napojów owocowych swoją wartością nadal nie przewyższył roku 2010, kategoria ta została oceniona dość pozytywnie przez firmy z branży – podaje KPMG w raporcie „Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce”. Duże szanse rozwoju ma zwłaszcza podkategoria NFC (not from concentrate).

Według danych Euromonitor International opracowanych przez KPMG największą popularnością w Polsce w 2015 roku cieszyły się soki (100 proc. zawartości soku) – 46 proc. udziału. Na drugim miejscu znalazły się napoje owocowe (do 24 proc. zawartości soku) – 29 proc. Niewiele mniej udziału miały nektary (25–99 proc. zawartości soku) – 25 proc. W przeliczeniu na osobę Polacy kupili 35 litrów rocznie i wydali na to 37 euro na osobę.  W 2015 roku w UE najwięcej soków, nektarów i napojów owocowych sprzedano w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii.

Największym powodzeniem wśród soków cieszy się wciąż sok pomarańczowy: – Na czele rankingu wariantów smakowych nieprzerwalnie utrzymują się smaki, takie jak pomarańcza, jabłko, porzeczka czy multiwitamina. Spory segment rynku to kombinacje owocowe, czasami zawierające mało znane odmiany owoców czy super fruits – wymienia Anna Barabasz- Sawińska, marketing direktor CEE, Grupa Maspex.

Według prognoz KPMG duże perspektywy stoją przed podkategorią soków NFC (not from concentrate). Wprawdzie w ubiegłym roku segment soków NFC w Polsce stanowił zaledwie 2 proc. wolumenu oraz 4 proc. wartości sprzedaży soków, to w niektórych krajach Europy Zachodniej wartość ta przewyższa 50 proc. Przewiduje się, że w nadchodzących latach także i my będziemy kupować coraz więcej soków niepochodzących z koncentratu. Wartość tego segmentu może wzrosnąć w naszym kraju z 26,5 mln euro w 2015 roku do 39,7 mln euro w 2020 roku.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI