Śliwki kalifornijskie coraz popularniejsze wśród polskich konsumentów

Autor: www.sadyogrody.pl / pr 11 czerwca 2015 13:30

Śliwki kalifornijskie coraz popularniejsze wśród polskich konsumentów fot. shutterstock

Moda na zdrowe odżywianie a także rosnące zainteresowanie Polaków tematami kulinarnymi sprzyja sprzedawcom śliwek kalifornijskich. Z przeprowadzonego przez California Prune Board badania wynika, że blisko 1 na 3 badanych zamierza zwiększyć konsumpcję śliwek suszonych. Obecnie ¼ respondentów spożywa te suszone owoce przynajmniej raz w tygodniu.

Polscy konsumenci coraz większą uwagę przykładają do jakości kupowanych bakalii oraz ich kraju pochodzenia. Z badania California Prune Board wynika, że dla blisko 70 proc. polskich konsumentów kalifornijskie pochodzenie śliwek suszonych stanowi zaletę. Swój słodki smak i soczystość śliwki kalifornijskie zawdzięczają korzystnym warunkom upraw w Kalifornii przejawiającym się w żyznych glebach oraz ciepłym, słonecznym klimacie.

Sukces rynkowy śliwek kalifornijskich to także efekt doprowadzonego do perfekcji procesu produkcyjnego, który gwarantuje stałą, wysoką jakość śliwek kalifornijskich, co jest niezwykle ważne dla odbiorców surowca w Polsce oraz w 70 innych krajach, do których eksportowane są owoce. Kalifornia odpowiada za 60 proc. dostaw śliwek suszonych na świecie i 99 proc. dostaw na rynku amerykańskim.

Amerykańska organizacja California Prune Board prowadzi w Polsce intensywne działania skierowane do konsumentów. Od października 2014 pod hasłem „Przyjaciółka z Kalifornii” prowadzona jest  kampania informacyjna, której celem jest budowanie świadomości polskich konsumentów na temat walorów odżywczych śliwek kalifornijskich, ich wysokiej jakości oraz wszechstronnego zastosowania w kuchni.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

KALENDARIUM