Słaba złotówka zwiększa atrakcyjność eksportową firmy Rolnik

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 03 marca 2016 13:54

Słaba złotówka zwiększa atrakcyjność eksportową firmy Rolnik Józef Rolnik, prezes firmy Rolnik

- W sytuacji niepewności zarówno politycznej jak i rynkowej, z jaką mamy obecnie do czynienia, sporo uwagi należy skupić na rynkach eksportowych. Przy słabej złotówce eksport jest dla nas bardzo opłacalny - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Józef Rolnik, właściciel firmy Rolnik.

Założyciel firmy zapewnia, że 2015 r. był wynikowo lepszy dla Rolnika niż 2014 r. Firma poprawiła zarówno zysk netto oraz przychody ze sprzedaży.

- Jestem zdania, że cały 2015 r. nie był zły dla producentów. Był to co prawda kolejny rok, kiedy miała miejsce walka o surowiec, a kiedy jest go mało to wiadomo, że mocne, duże firmy zawsze lepiej sobie radzą niż te mniejsze, bo mają lepsze zaplecze finansowe – zapewnia Józef Rolnik.

I przyznaje, że słaba złotówka mocno wspiera eksport firmy.

- Dlatego cały czas poszukujemy nowych klientów eksportowych, również w krajach, w których już jesteśmy obecni. Zdobycie nowego rynku i wejście na niego to nie jest prosta sprawa, wymaga czasu, to nie odbywa się z dnia na dzień – podkreśla Józef Rolnik.

Obecnie firma Rolnik 25 proc. swojej produkcji eksportuje.  Z kolei ok. 20-30 proc. w firmie Rolnik stanowi produkcja marek własnych. - Z marek własnych nie można zrezygnować , bo w tym kierunku idą duże sieci handlowe - zapewnia przedsiębiorca.

Firma Rolnik powstała w 1991 r. Firma zatrudnia 500 osób. W portfolio ma 250 pozycji asortymentowych z segmentu przetwórstwa warzyw. Rolnik ok. 20 proc. swojej produkcji eksportuje.

Więcej czytaj w serwisie www.portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.