Słaba złotówka zwiększa atrakcyjność eksportową firmy Rolnik

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 03 marca 2016 13:54

Słaba złotówka zwiększa atrakcyjność eksportową firmy Rolnik Józef Rolnik, prezes firmy Rolnik

- W sytuacji niepewności zarówno politycznej jak i rynkowej, z jaką mamy obecnie do czynienia, sporo uwagi należy skupić na rynkach eksportowych. Przy słabej złotówce eksport jest dla nas bardzo opłacalny - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Józef Rolnik, właściciel firmy Rolnik.

Założyciel firmy zapewnia, że 2015 r. był wynikowo lepszy dla Rolnika niż 2014 r. Firma poprawiła zarówno zysk netto oraz przychody ze sprzedaży.

- Jestem zdania, że cały 2015 r. nie był zły dla producentów. Był to co prawda kolejny rok, kiedy miała miejsce walka o surowiec, a kiedy jest go mało to wiadomo, że mocne, duże firmy zawsze lepiej sobie radzą niż te mniejsze, bo mają lepsze zaplecze finansowe – zapewnia Józef Rolnik.

I przyznaje, że słaba złotówka mocno wspiera eksport firmy.

- Dlatego cały czas poszukujemy nowych klientów eksportowych, również w krajach, w których już jesteśmy obecni. Zdobycie nowego rynku i wejście na niego to nie jest prosta sprawa, wymaga czasu, to nie odbywa się z dnia na dzień – podkreśla Józef Rolnik.

Obecnie firma Rolnik 25 proc. swojej produkcji eksportuje.  Z kolei ok. 20-30 proc. w firmie Rolnik stanowi produkcja marek własnych. - Z marek własnych nie można zrezygnować , bo w tym kierunku idą duże sieci handlowe - zapewnia przedsiębiorca.

Firma Rolnik powstała w 1991 r. Firma zatrudnia 500 osób. W portfolio ma 250 pozycji asortymentowych z segmentu przetwórstwa warzyw. Rolnik ok. 20 proc. swojej produkcji eksportuje.

Więcej czytaj w serwisie www.portalspozywczy.pl.

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI