Sieci handlowe testują samoobsługowe automaty do wyciskania soku z pomarańczy

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 17 sierpnia 2015 16:07

Sieci handlowe testują samoobsługowe automaty do wyciskania soku z pomarańczy Samoobsługowy automat do wyciskania soku w hipermarkecie Carrefour/ fot. PTWP

Sieci handlowe: Biedronka i Carrefour, testują w swoich sklepach samoobsługowe automaty do wyciskania soku z pomarańczy. Obie sieci wyprzedzają w ten sposób jednego z największych konkurentów, czyli Lidla, który informował ostatnio, że wprowadza na stałe, na półki swoich sklepów świeże soki w butelkach, tzw. soki NFC - informuje serwis www.portalpozywczy.pl.

Samoobsługowe automaty do wyciskania soku z pomarańczy w sklepach sieci Biedronka i Carrefour, to kolejny etap bitwy o świadomego klienta, dla którego ważne jest zdrowie i zbilansowana dieta. Automaty tego typu były dotychczas domeną restauracji, barów oraz lokali bistro. Moda na zdrowy tryb życia i ultra świeże produkty spowodowała, że świeży sok można samodzielnie wycisnąć w sklepie i zabrać do domu.

Sieci handlowe mają o co walczyć, gdyż nowa kategoria, która dopiero się tworzy, daje szansę na znaczący wzrost sprzedaży. Według ekspertów firmy Euromonitor International rynek soków świeżych, tzw. soków NFC (not from concentrate) rośnie dynamicznie, choć jest to głównie efekt niskiej bazy. Jednak prognozy są bardzo optymistyczne. W 2014 roku wartość rynku soków NFC wyniósł ok. 92 mln zł, w 2015 r. urośnie on o prawie 8 proc. do 99 mln zł, a w 2016 r. przekroczy wartość 100 mln zł (wzrost o 7 proc. do 106 mln zł. Wielkość tej kategorii wyniosła w 2014 r. ok. 9,2 mln litrów, ale już w 2015 r. wzrośnie o 7,4 proc. do 9,8 mln litrów, a w 2016 r. - o 6,8 proc. do 10,5 mln litrów.

Z samoobsługowych automatów do wyciskania soku z pomarańczy można skorzystać w niektórych hiper- i supermarketach sieci Carrefour. Pojawiają się one jedynie w tych sklepach, gdzie zakupy robią klienci, którzy poszukują tego typu oferty. Należy dodać, że na półkach super- i hipermarketów sieci już od pewnego czasu można znaleźć butelkowane soki NFC. Nowa oferta jest skierowana do najbardziej świadomych klientów.

Więcej czytaj w serwisie www.portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI