Sieci handlowe testują samoobsługowe automaty do wyciskania soku z pomarańczy

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 17 sierpnia 2015 16:07

Sieci handlowe testują samoobsługowe automaty do wyciskania soku z pomarańczy Samoobsługowy automat do wyciskania soku w hipermarkecie Carrefour/ fot. PTWP

Sieci handlowe: Biedronka i Carrefour, testują w swoich sklepach samoobsługowe automaty do wyciskania soku z pomarańczy. Obie sieci wyprzedzają w ten sposób jednego z największych konkurentów, czyli Lidla, który informował ostatnio, że wprowadza na stałe, na półki swoich sklepów świeże soki w butelkach, tzw. soki NFC - informuje serwis www.portalpozywczy.pl.

Samoobsługowe automaty do wyciskania soku z pomarańczy w sklepach sieci Biedronka i Carrefour, to kolejny etap bitwy o świadomego klienta, dla którego ważne jest zdrowie i zbilansowana dieta. Automaty tego typu były dotychczas domeną restauracji, barów oraz lokali bistro. Moda na zdrowy tryb życia i ultra świeże produkty spowodowała, że świeży sok można samodzielnie wycisnąć w sklepie i zabrać do domu.

Sieci handlowe mają o co walczyć, gdyż nowa kategoria, która dopiero się tworzy, daje szansę na znaczący wzrost sprzedaży. Według ekspertów firmy Euromonitor International rynek soków świeżych, tzw. soków NFC (not from concentrate) rośnie dynamicznie, choć jest to głównie efekt niskiej bazy. Jednak prognozy są bardzo optymistyczne. W 2014 roku wartość rynku soków NFC wyniósł ok. 92 mln zł, w 2015 r. urośnie on o prawie 8 proc. do 99 mln zł, a w 2016 r. przekroczy wartość 100 mln zł (wzrost o 7 proc. do 106 mln zł. Wielkość tej kategorii wyniosła w 2014 r. ok. 9,2 mln litrów, ale już w 2015 r. wzrośnie o 7,4 proc. do 9,8 mln litrów, a w 2016 r. - o 6,8 proc. do 10,5 mln litrów.

Z samoobsługowych automatów do wyciskania soku z pomarańczy można skorzystać w niektórych hiper- i supermarketach sieci Carrefour. Pojawiają się one jedynie w tych sklepach, gdzie zakupy robią klienci, którzy poszukują tego typu oferty. Należy dodać, że na półkach super- i hipermarketów sieci już od pewnego czasu można znaleźć butelkowane soki NFC. Nowa oferta jest skierowana do najbardziej świadomych klientów.

Więcej czytaj w serwisie www.portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.