Segment świeżych półproduktów ma ogromny potencjał rozwoju

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 15 kwietnia 2016 09:35

Segment świeżych półproduktów ma ogromny potencjał rozwoju Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry/ fot. PTWP

- Na rynku przetworów owocowo-warzywnych pozornie jedynie pozornie mało się dzieje. Nie zgodzę się z tezą, że ten segment jest nudny, choć niestety prawdą jest, że w tej kategorii nie widać ciekawe zjawiska na półkach największych sieci handlowych - zapewnia w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

Faktem jest jednak, że niemal w każdej sieci handlowej na półkach z przetworami można znaleźć te same produkty różniące się jedynie logo producenta. Z czego to wynika?

- Wejście do dużych sieci handlowych nie jest łatwe, ze względu na dużą konkurencję. Producent musi zapewnić odpowiednio duży wolumen towaru i dopasować się do strategii asortymentowej sieci. Ale jeśli przyjrzymy się półkom sklepów niezależnych, zobaczymy tam całe mnóstwo ciekawych produktów owocowo-warzywnych, choć wiele z nich ma tylko lokalny zasięg – mówi Agnieszka Górnicka.

Jej zdaniem to, co najciekawsze na tym rynku dzieje się od zaplecza, nie w blasku reflektorów. A dzieje się tak z co najmniej dwóch powodów. – Po pierwsze polityka sieci - które nie są chętne do eksperymentowania,  szczególnie z bardzo innowacyjnymi produktami, zwłaszcza, że znane, sprawdzone produkty będą się sprzedawały najlepiej. Po drugie najwięksi producenci dość ostrożnie podchodzą do poszerzania oferty o innowacje – dodaje ekspertka Inquiry. 

Tymczasem, jak  pokazuje raport opublikowany w 2015 r. przez Rynek Spożywczy we współpracy z Inquiry, w niszy małych i średnich przedsiębiorstw jedyną drogą, żeby utrzymać się na rynku, jest inwestowanie w innowacyjne produkty i nowe technologie.

- Innowacje są na rynku, jednak ciężko im się przebić. Myślę, że ogromny potencjał rozwoju w sektorze owoców i warzyw ma segment półproduktów świeżych –  na razie jest to np. pakowany szpinak czy sałata, ale można sobie wyobrazić znacznie szerszą gamę. Jestem również przekonana, że jeszcze sporo do zrobienia mamy na polskim rynku mrożonek– jest tu miejsce zarówno na poszerzenie tej półki o nowości, jak i na produkty nawiązujące do tradycji.

Czekam też, kiedy na rynku pojawi się większy wybór gotowych past i farszów, marynat czy przetwory w słoikach – wylicza ekspertka. Szczególnie ciekawym zjawiskiem z tego punktu widzenia jest popularność programów kulinarnych, które mogą stanowić bardzo skuteczny kanał informacji o produktach i ogólnej edukacji konsumentów.

Więcej czytaj na www.portalspozywczy.pl.

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI