Sante: Świadomość Polaków dotycząca ekologicznej żywności jest bardzo niska

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 25 czerwca 2018 10:17

Sante: Świadomość Polaków dotycząca ekologicznej żywności jest bardzo niska fot. shutterstock

- Konsumenci muszą mieć wiedzę dlaczego warto sięgać po eko żywność, która jest wolna od pestycydów, herbicydów, nie jest modyfikowana genetycznie, która droższa od konwencjonalnej – od 20 do 200 proc. Muszą też wiedzieć jak zlokalizowac produkt ekologiczny na sklepowej półce, że musi być oznaczony zielonym listkiem, musi mieć numer identyfikacyjny jednostki certyfikującej i informację o miejscu pochodzenia z UE czy spoza UE - mówił podczas ING FOOD & RETAIL ROUND TABLE Zbigniew Kozłowski, dyrektor ds. rozwoju w Sante.

Wartość rynku żywności eko na świecie szacuje się na ok. 76,6 mld EUR, 90 proc. sprzedaży jest kierowana do USA i UE. - Największym rynkiem eko są Stany Zjednoczone, wartość tego rynku szacuje się na ok. 39 mld EUR, niemieckiego na ok. 9,5 mld EUR a francuskiego ok. 6,7 mld EUR. Największą dynamiką wzrostu rynku ekologicznego może pochwalić się Irlandia (22 proc. rok do roku), a największym udziałem w segmencie FMCG Dania (10 proc.) - dodaje Zbigniew Kozłowski.

W Polsce rynek żywności ekologicznej jest wart ok. 1 mld zł, co stanowi zaledwie 0,3 proc. w całej sprzedaży FMCG.

- Podczas gdy w Szwajcarii per capita na żywność organiczną wydaje się 234 EUR, to w Polsce przeciętny Polak wydaje na eko-jedzenie ok. 4 EUR rocznie. Mamy więc naprawdę sporo do nadrobienia, rynek jest mocno wzrostowy. To nie jest chwilowa moda ale stały, długotrwały trend - dodaje dyrektor ds. rozwoju Sante.

I wskazuje czynniki determinujące wzrost tego rynku: świadomość, dostępność i zamożność.

Więcej czytaj w serwisie www.portalspozywczy.pl.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.