Rynek dżemów przeżywa drugą młodość

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 26 listopada 2014 12:58

Rynek dżemów przeżywa drugą młodość Wartość rynku dżemów w Polsce ma tendencje rosnące

Według danych firmy Euromonitor rynek dżemów w Polsce  305,7 mln zł. W tym roku wartość rynku ma wzrosnąć do 326 mln zł a w 2015 r. ma wynieś 338,2 mln zł. Marki własne stanowią 34,5 proc. w rynku dżemów.

Eksperci z grupy Agros Nova są zdania, że rynek dżemów nadal ma szansę się rozwijać. Dlaczego? Bo polscy konsumenci szukają nowych smaków w kategorii dżemów.

Według Euromonitora na pierwszym miejscu na polskim rynku dżemów jest Agros Nova z marką Łowicz, na kolejnym Mont Blanc-Materne z brandem Materne. Trzecie i czwarte miejsce zajmuje firma Stovit z markami Stovit i Mirella. Zaraz potem plasuje się Pamapol z dżemem Sorella. Łowicz kontroluje 44 proc. rynku dżemów wartościowo. Duży udział w rynku, bo aż 34,5 proc., stanowią marki własne, w większości sprzedawane w kanale dyskontowym. 

Dla producentów żywności dżemy to nadal intrygujący segment.

Dla przykładu Herbapol Lublin wchodzi na rynek produktów dżemowych. W perspektywie dwóch lat spółka planuje zyskać pozycję wicelidera tej kategorii, a także napędzić wzrost całego segmentu. Debiut rynkowy dżemów, konfitur i powideł marki Herbapol wspierany będzie szeroko zakrojonymi działaniami marketingowymi.

- Rynek produktów dżemowych jest dla nas naturalnym kierunkiem rozwoju. Od 65 lat oferujemy Polakom najwyższej jakości, zdrowe i smaczne produkty. Mając bardzo silną pozycję na rynku herbat i syropów tworzonych z wyjątkowych kompozycji owoców, w naturalny sposób uzupełniamy teraz nasze portfolio, wprowadzając na rynek dżemy, konfitury i powidła marki Herbapol. Prace nad debiutem - pomysłem i recepturą - trwały ponad dwa lata. Jestem przekonany, że nasze produkty szybko zdobędą sympatię konsumentów, co pozwoli nam zyskać pozycję wicelidera kategorii w mniej niż dwa lata. Nie mam również wątpliwości, że nasza aktywność w tym segmencie spopularyzuje całą kategorię, dlatego spodziewam się jej wzrostu o ok. 30 proc. w ciągu nie dalej niż 5 lat - powiedział Roman Górny, prezes zarządu, dyrektor generalny, Herbapol Lublin SA.

Herbapol Lublin spodziewa się, że w 2015 r. dżemy, konfitury i powidła wygenerują ok. 10 - 15 mln zł przychodów. Celem spółki na najbliższe 24 miesiące jest zyskanie pozycji wicelidera kategorii. 


W perspektywie 5 lat grupa chce mieć aż 20 proc. udziałów rynkowych. W tym czasie rozwinie się również cała kategoria produktów dżemowych - Herbapol Lublin spodziewa się ok. 30 proc. wzrostu kategorii.

Zdaniem Marka Sypka, prezesa grupy Agros Nova, wejście z marką Herbapol w nowe kategorie jest logicznym pomysłem. Jednak Łowicz nie zamierza oddawać nowemu graczowi swoich udziałów na rynku dżemów.

- Jeżeli Herbapol będzie w stanie znaleźć sposób by być na tyle innowacyjnym graczem, jak Łowicz na rynku syropów, i pokaże Polakom nowe pomysły na dżemy, wtedy także może odnieść sukces - podsumował Marek Sypek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI