Rynek dżemów przeżywa drugą młodość

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 26 listopada 2014 12:58

Rynek dżemów przeżywa drugą młodość Wartość rynku dżemów w Polsce ma tendencje rosnące

Według danych firmy Euromonitor rynek dżemów w Polsce  305,7 mln zł. W tym roku wartość rynku ma wzrosnąć do 326 mln zł a w 2015 r. ma wynieś 338,2 mln zł. Marki własne stanowią 34,5 proc. w rynku dżemów.

Eksperci z grupy Agros Nova są zdania, że rynek dżemów nadal ma szansę się rozwijać. Dlaczego? Bo polscy konsumenci szukają nowych smaków w kategorii dżemów.

Według Euromonitora na pierwszym miejscu na polskim rynku dżemów jest Agros Nova z marką Łowicz, na kolejnym Mont Blanc-Materne z brandem Materne. Trzecie i czwarte miejsce zajmuje firma Stovit z markami Stovit i Mirella. Zaraz potem plasuje się Pamapol z dżemem Sorella. Łowicz kontroluje 44 proc. rynku dżemów wartościowo. Duży udział w rynku, bo aż 34,5 proc., stanowią marki własne, w większości sprzedawane w kanale dyskontowym. 

Dla producentów żywności dżemy to nadal intrygujący segment.

Dla przykładu Herbapol Lublin wchodzi na rynek produktów dżemowych. W perspektywie dwóch lat spółka planuje zyskać pozycję wicelidera tej kategorii, a także napędzić wzrost całego segmentu. Debiut rynkowy dżemów, konfitur i powideł marki Herbapol wspierany będzie szeroko zakrojonymi działaniami marketingowymi.

- Rynek produktów dżemowych jest dla nas naturalnym kierunkiem rozwoju. Od 65 lat oferujemy Polakom najwyższej jakości, zdrowe i smaczne produkty. Mając bardzo silną pozycję na rynku herbat i syropów tworzonych z wyjątkowych kompozycji owoców, w naturalny sposób uzupełniamy teraz nasze portfolio, wprowadzając na rynek dżemy, konfitury i powidła marki Herbapol. Prace nad debiutem - pomysłem i recepturą - trwały ponad dwa lata. Jestem przekonany, że nasze produkty szybko zdobędą sympatię konsumentów, co pozwoli nam zyskać pozycję wicelidera kategorii w mniej niż dwa lata. Nie mam również wątpliwości, że nasza aktywność w tym segmencie spopularyzuje całą kategorię, dlatego spodziewam się jej wzrostu o ok. 30 proc. w ciągu nie dalej niż 5 lat - powiedział Roman Górny, prezes zarządu, dyrektor generalny, Herbapol Lublin SA.

Herbapol Lublin spodziewa się, że w 2015 r. dżemy, konfitury i powidła wygenerują ok. 10 - 15 mln zł przychodów. Celem spółki na najbliższe 24 miesiące jest zyskanie pozycji wicelidera kategorii. 


W perspektywie 5 lat grupa chce mieć aż 20 proc. udziałów rynkowych. W tym czasie rozwinie się również cała kategoria produktów dżemowych - Herbapol Lublin spodziewa się ok. 30 proc. wzrostu kategorii.

Zdaniem Marka Sypka, prezesa grupy Agros Nova, wejście z marką Herbapol w nowe kategorie jest logicznym pomysłem. Jednak Łowicz nie zamierza oddawać nowemu graczowi swoich udziałów na rynku dżemów.

- Jeżeli Herbapol będzie w stanie znaleźć sposób by być na tyle innowacyjnym graczem, jak Łowicz na rynku syropów, i pokaże Polakom nowe pomysły na dżemy, wtedy także może odnieść sukces - podsumował Marek Sypek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.