Rośnie sprzedaż soków, nektarów i napojów owocowych

Autor: Puls Biznesu 28 września 2016 10:46

Rośnie sprzedaż soków, nektarów i napojów owocowych Za najjaśniej świecącą gwiazdę kategorii uznawane są soki nie z koncentratu (NFC). W Polsce ta gwiazda dopiero wschodzi — przypada na nią tylko 2 proc. rynku wolumenowo, a 4 proc. wartościowo / fot. shutterstock

W tym roku sprzedaż soków, nektarów i napojów owocowych (SNN) po raz pierwszy przekroczy poziom z… 2010 r. — podaje KPMG za firmą badawczą Euromonitor International. Wydamy na nie ponad 6 mld zł wobec 5,94 mld zł w 2010 r., a zdecydowana większość producentów przepytana przez KPMG mówi o dobrej lub bardzo dobrej sytuacji w branży - informuje Puls Biznesu.

Jak komentuje Julian Pawlak, prezes Krajowej Unii Producentów Soków na łamach PB, od trzech lat branża odnotowuje wzrost, a odzyskanie rynku to ciężka praca edukacyjna, czyli informowanie o walorach soków, a także marketingowa i dystrybucyjna. W odróżnieniu od innych rynków europejskich, gdzie wciąż widać zniżki, u nas przyniosła efekty.

Julian Pawlak mówi w rozmowie z PB, że w tym roku sokom sprzyja duża podaż owoców w atrakcyjnych cenach, co przekłada się na cenę produktu finalnego, która ma duże znaczenie dla polskiego konsumenta. Zdajemy sobie sprawę, że przy tak wysokiej konsumpcji dalszy wzrost nie będzie spektakularny, ale cały czas jest możliwy. 

Za najjaśniej świecącą gwiazdę kategorii uznawane są soki nie z koncentratu (NFC). W Polsce ta gwiazda dopiero wschodzi — przypada na nią tylko 2 proc. rynku wolumenowo, a 4 proc. wartościowo, podczas gdy we Francji ponad połowa, a w Wielkiej Brytanii prawie połowa wartościowo i niemal 40 proc. pod względem wolumenu.

Więcej w Pulsie Biznesu.

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI