Rośnie sprzedaż soków, nektarów i napojów owocowych

Autor: Puls Biznesu 28 września 2016 10:46

Rośnie sprzedaż soków, nektarów i napojów owocowych Za najjaśniej świecącą gwiazdę kategorii uznawane są soki nie z koncentratu (NFC). W Polsce ta gwiazda dopiero wschodzi — przypada na nią tylko 2 proc. rynku wolumenowo, a 4 proc. wartościowo / fot. shutterstock

W tym roku sprzedaż soków, nektarów i napojów owocowych (SNN) po raz pierwszy przekroczy poziom z… 2010 r. — podaje KPMG za firmą badawczą Euromonitor International. Wydamy na nie ponad 6 mld zł wobec 5,94 mld zł w 2010 r., a zdecydowana większość producentów przepytana przez KPMG mówi o dobrej lub bardzo dobrej sytuacji w branży - informuje Puls Biznesu.

Jak komentuje Julian Pawlak, prezes Krajowej Unii Producentów Soków na łamach PB, od trzech lat branża odnotowuje wzrost, a odzyskanie rynku to ciężka praca edukacyjna, czyli informowanie o walorach soków, a także marketingowa i dystrybucyjna. W odróżnieniu od innych rynków europejskich, gdzie wciąż widać zniżki, u nas przyniosła efekty.

Julian Pawlak mówi w rozmowie z PB, że w tym roku sokom sprzyja duża podaż owoców w atrakcyjnych cenach, co przekłada się na cenę produktu finalnego, która ma duże znaczenie dla polskiego konsumenta. Zdajemy sobie sprawę, że przy tak wysokiej konsumpcji dalszy wzrost nie będzie spektakularny, ale cały czas jest możliwy. 

Za najjaśniej świecącą gwiazdę kategorii uznawane są soki nie z koncentratu (NFC). W Polsce ta gwiazda dopiero wschodzi — przypada na nią tylko 2 proc. rynku wolumenowo, a 4 proc. wartościowo, podczas gdy we Francji ponad połowa, a w Wielkiej Brytanii prawie połowa wartościowo i niemal 40 proc. pod względem wolumenu.

Więcej w Pulsie Biznesu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

NEWSLETTER

ZNAJDŹ NAS NA GOOGLE+

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.